|
|
|
|---|---|
nuddex |
Jag skulle ladda upp bilen ( 730-92 ) för våren och satte på batteriladdaren som vanligt, tyckte det fräste till med en gång och nu så laddar inte bilen överhuvudtaget ! Har kollat så att laddaren fungerar på annan bil så det måste vara BMW:n. Är det någon som kan säja vad jag skall börja leta fel ? Dom vanliga säkringarna har jag kollat och där är det inget fel, misstänker då något relä men vilket och hur ser man att ett relä är trasigt ? |
|
Har du provat ett annat batteri? huvudsäkringen var den nu sitter? Mvh Andreas |
|
|
Var ansluter du batteriladdaren? direkt på batteriet? /Mats J |
|
|
Har batteriet stått urladdat hela vintern så har du nog felet där!? Mvh Andreas |
|
|
Vissa laddare klarar inte att ladda ett batteri som har för låg spänning. Prova att ta ur batteriet från BMWn, ställ det bredvid en annan bil. Sätt laddaren på batteriet i bilen med fungerande batteri. När laddningen startat så kopplar du startkablar från det fungerande batteriet(som laddaren laddar) till ditt "döda" batteri. Förhoppningsvis så tar ditt "döda" BMW batteri emot laddningen. Jag har gjort på detta sätt flera gånger med gott resultat. MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
nuddex |
Först och främst tack för alla tips och trick ! Men nu börjar det bli riktigt roligt ! När jag kom hem i eftermiddags så stod bilen och toktjöt ?? Samtidigt kom det vitt skum kom fram under bilen i fronten strax framför hjulen ?? Drog ur elkontakten och efter en stund slutade det tjuta och batteriet var slut. Men det riktigt roliga är att när jag försöker ladda igen är laddaren inte med på noterna, inte förräns jag öppnar förardörren då börjar det laddas ?? Kan det vara så att ett nytt batteri skulle vara på plats ?? Vidare fick jag i höstas också slut på batteriet, bilen var då låst och larmad och jag fick gå in med trixet med handtaget och nyckeln. Tror någon eventuellt att det är så att larmet är på och detta börjar toktjuta så fort det blir lite kräma i batteriet ?? |
nuddex |
En fråga till: Vad i allsin dar var det för vitt skum ?? Någon som har en aning ?? |
|
Skummet är väl till för att visa att det är ett skummt fel :) /Mats J |
|
|
Låter som att det är batteriets fel,om du kopplar bort batteripolerna och sätter dit laddaren tar det inte laddning då eller så kan det vara läge att byta batteri alt försöka med det "TCG" skriver. det med skummet lät ju minst sagt skumt...försök följa var det kommer ifrån..läckande spolarvätskebehållare eller nått? Mvh Andreas |
|
nuddex |
Tack för svaren igen ! Jag tror nog att det blir ett nytt batteri i nästa vecka så får vi se om det blir bättre ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.