|
|
|
|---|---|
|
...en kompis fick natten till idag sina M3-fälgar stulna i Västerås. Original 17" M3-fälgar till E36. Bilen hade lämnats stående utan pallning på parkeringen...förövarna försvann i ngn "ljus" bil... Ifall ngn får syn på..eller hör talas om ngt misstänkt så vore det kanon med ett inlägg här alt. ett mail. (har tyvärr inget bra signalement på fälgarna, dock bilder..) Varför kan inte folk ge f*n i andra prylar....mkt trist. Mvh Fixer | |
Conan999 |
Välkommen i klubben! Skaffa Intera Fälglås Conan999 |
|
Ja, dessa är väl inte de första fälgar som blitt stulna såklart, likförbaskat väldigt surt.... Ska man behöva ha 20st olika special hjulbultar för att få ha sina saker ifred? ....alt. som ngn tidigare skrivit....rostiga 15" och navkapsel :) Att vanliga låsbultar inte hjälper ett smack är ju tydligt, hurpass säkra/bra är Interas varianter?? Antar dessvärre att dessa likväl går att stjäla?? Någon som hört ngn om detta? /Fixer |
|
Conan999 |
Jag blev av med mina JP MK18 på en Volvo för 2 år sen. Jag hade 8 lås sammanlagt men det gick inte ändå. Nu har jag beställt Intera för andra gången, har just köpt 19 tum som jag inte vill bli av med. Dom låsen fyller upp hela hålet plus att dom är härdade. Man kan bara borra bort dom och det tar sin tid. Conan999 |
|
Conan999: Vad kostar Interas "special" fälglås? Måste man lämna en fälg till de så de kan anpassa bulten så den fyller ut hela hålet? |
|
|
Vart i Västerås skedde detta? Ja, det är förjävligt att man inte får ha sina saker i fred, håll koll här på börsen och blocket. Man borde göra ett litet märke någonstans, id märka dem på något vis. Så när dem dyker upp så skulle man lätt kunna verifiera dem. Det ska i alla fall jag göra när jag skaffar finare fälgar. |
|
Conan999 |
Tjena! Intera fälglås kostar 1000 kr jämt. Det räcker om man mäter hålet längst in och talar om det för dom så anpassar dom ett lås. Själv får jag nog mina nya lås imorgon. Conan999 |
|
MD: Det skedde på Gryta. Har själv oxå "bara" standard bultlås, men...kanske skulle Intera vara ngt att testa, för seriöst fälgtjyyvar har väl ändå tillgång t BMW's lås-adapters misstänker jag...så dem snor de ju ändå.. Vad är egentligen skillnaden till Interas fördel jmfrt med standard bultlås, finns inte "adapters" eller nycklar till dem ute på vift likaså tro? Vore dem riktigt stöldsäkra så...åkte väl alla omkring med sådana? Egen presonlig stöldmärkning typ chassinr. instansat i fälgen eller så är nog inte alls fel! Nåja, ska nog kika in Interas prylar ifall det är ngt att införskaffa. /Fixer |
|
|
Vågar man stansa in något nummer i fälgen eller kan det hända något mindre bra med fälgen om man gör det? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Vad skulle egentligen kunna hända? Borde ej påverka ngt vad jag kan se. Finns kanske andra här som har motsatta uppgifter/erfarenheter? Helst skulle man stansa in STORA synliga nummer på FRAMSIDAN på fälgen, skulle nog hindra tjyyvarna, men tyvärr säkert ev. framtida köpare :) o inte direkt vackert.... Dolda nummer inuti fälgen hindrar väl tyvärr icke tjuven vid stöldtillfället, men dem borde bli betydligt mer svårsålda tro? O lättare att känna igen ifall dem ev. påträffas efter stöld. Stansa in "Chassi nr.: xxx-xxx-xxx-xxx" ...borde kanske få ev. köpare att fundera? Iofs kan ju fälgar säljas på hederligt sätt, så där kunde då instansningen vara ett litet krux....inte skoj med ett klotterplank inuti om dem sålts flera ggr :) /Fixer |
|
| Man rör inte en annan mans bil, såna är reglerna, tråkigt att dom inte förstår... jag skulle aldrig lämna bilen utomhus vid hyreshus osv. då man vet dom springer runt på nätterna. jag parkerar alltid i garage även om jag bor i västerbotten. förstår inte hur ni från storstäder kan sova tryggt med tanken att ha bilen stående utomhus, eller har ni garage???? | |
Conan999 |
Usch ja, att stå ute är verkligen trist och oroligt på nätterna. Sen dom snodde mina fälgar så fixade jag garage, fick nog. Har aldrig vart nån som ens repat bilen sen dess. Så skönt att kunna slappna av. Mer än att köpa Interas fälglås kan vi nog inte göra, möjligen ett billarm oxå, jag har både och nu så jag hoppas att kryp håller sig borta. Conan999 |
|
Kunde jag så skulle jag lätt fixxa garage.. trist bara att det ej finns tillgängligt hos min nuvarande hyresvärd/fastighet... Har både larm och fälglås..(BMW's standard låsbultar iofs) men ska se till att skaffa Intera's fälglås oxå ..då det så tydligt alls ej är pålitligt med (bara?) STD låsbultar ..då de blir stulna iaf... Ingen har hittills repat bilen tack&lov...men alla drullar på allmänna parkeringar osv...som smäller opp dörren utan att se sig för?!?!?!?....för f*****n säger jag, hur kommer man åt dem då!?!?!? Har börjat ta reg.nr. på alla "misstänkta" bilar intill...så man har liite koll ifall ngn bucklar t dörrn för en....hänt 3ggr, inget stort, men tillräckligt... Skottpengar borde det vara på alla ligister :) Trevlig helg på Er alla förresten, alltiid skoj med lite xtra ledigt mitt i veckan :) /Fixer |
|
|
Kolla runt i E-tuna lite, kan ge ledtrådar om du känner nå folk där. Asken |
|
|
Kika runt i E-tuna??? Hmm...det där lät ju intressant...skulle detta kunna utvecklas på ngt vis i mån av tid? /Fixer |
|
| skaffa denna regplåten.. helt klart säkrast: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.