|
|
|
|---|---|
|
Jag ska ska turbokonvertera min 320 (mål ca200hk)och har funderat runt det här med spridar byte. om man inte ändrar i styrboxen så borde det inte spela någon roll om man sätter ditt större spridare och lmm el? Har funderat på att köra med 535 spridare och lmm men om det inte gör någon skillnad e det ju bortkasade pengar. Någon som kan hjälpa mig att få klarhet i denna fråga?! Eller vad ska jag göra istället?! och en lite sak till vart sitter oljetryckskontakten där jag ifrån jag ska ta oljan till turbon? tack för svar jokke | |
| visst gör det skillnad.. Databoxen är inställd på en viss tid att öppna spridarna. Om du har större spridare eller högre bränsletryck kommer mer bränsle på samma tid som original. Oljetryckskontakten sitter långt ner på avgassidan av motorblocket, riktad nedåt. | |
|
Oki då ska jag nog satsa på en ställbar btr då,det känns som det är det smidigaset sättet. Btr:n sitter framtill på motorn om jag inte är ute och cyklar. en lite cylindetformad svart sak med två eller tre slangar i? hur många bars bränsletyck bör man köra på med orginal spridare och för att inte dränka mortorn? Det finns väl någon här som säljer SMT-6 sprut med va? Tyckte jag läste det när jag sökte runt?! tack för svaren//Jokke |
|
| Det sitter en vacuum slang och en bränsleslang i den. Du ska ju inte ändra utan att trimma, och trycket varierar med hur mycket du ska trimma. Det går inte bara att säga ett tryck. Det enklaste du kan göra är att köpa en proggresiv btr. 1:4 Det kan man kalla för en "snik" konvertering. Då kommer du inte spika sönder motorn iaf. Men ska du koppla in en SMT6, så kommer killen som hjälper dej att mappa löse det där med spridare och bränsletryck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.