|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt en lite irriterande detalj på min nyinförskaffade 535a; när förardörrens fönster vevas ner buktar åtminstone insidan av dörren utåt, jag känner hur den trycks innåt när fönstret vevas upp igen. Vad kan detta vara? Håller dörren på att kollapsa? Okej, kanske inte så stor risk för det men lite fel känns det ju. Önskar att jag kunde säga att detta är det enda jag irriterar mig på men så är tyvärr inte fallet. Kan säga att jag blev riktigt blåst, men det är en annan historia. Ni lär få höra mycket av mig här iallafall, för det är inte mycket mer än motor och låda som är rätt på bilen...:( | |
| Hm, låter som det är snett inuti... kanske en dåligt lagad krockskada där glidskenorna för fönstret inte rättats ut? | |
| Skulle inte tro att den varit krockad, plåten sitter väldigt rakt och fint och den ser inte ut att ha blivit omlackad. Men tror ni att det är någon fara med stabiliteten i dörren? | |
|
Hej! Knappast. Däremot tror jag att hissmekanismen har tackat för sig (vanligt) det finns en plastbussning som brukar spricka. då hoppar ett av stagena ut eller glider fel-problem med att fönstret inte går ner rakt eller att ngt tar emot. Ta av dörrsidan å se vad som felar. MVH: Sakke |
|
| Ok, får lägga det till den redan oroväkande långa listan över saker att göra i sommar. ;) Tack för hjälpen | |
|
Dum som jag var skrev jag följande i mitt första inlägg i den här tråden: "Ni lär få höra mycket av mig här iallafall, för det är inte mycket mer än motor och låda som är rätt på bilen...:(" Ni kan ju gissa om jag fått äta upp det... Är missljuden så höga att bilen låter som en traktor när man lägger i backen? -Jajamen! Läcker motorn kylarvätska när den är kall? -You bet! |
|
loftahammar |
Har samma symptom på min e34-93 och hade samma på min e34-95 och även min förra e39-96 så det är nog rätt vanligt, tror inte att det är så farligt heller... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
loftahammar |
Jag menar ju då att insidan buktar in/ut vid användning av fönstret..:D -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
|
Jag hoppades intensivt på att det var missljudet när man backar som du menade där, men sån tur fick jag ju inte ha...=) Fin bil har du iallafall, bedömt av bilderna! |
|
loftahammar |
Menade ju då förrar dörren. Nä några missljud har jag inte när jag backar, har nått annat som låter lite konstigt när jag gör höger sväng men bara ibland. Tack förresten, men den gör sig lite väl bra på bilderna bara... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
|
Jag hade samma symptom på min 535:a när rutorna hissades ner i ändläge. Tror det är ganska normalt. Skenorna som rutorna glider i sitter ihakade/skruvade i änden på dörren och bör inte böja sig hur som helst. Möjligtvis den främre om dörrstoppet brytit sig loss från plåten och deformerat skenan, det hände mig - inget kul att svetsa och krångla. ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.