|
|
|
|---|---|
|
Hej, alltsedan jag köpte min bil för ca 1 år sedan så har jag haft ett surrande ljud ifrån ac inne i bilen, fick då berättat för mig att det var normalt, det var ett väldigt lågt surrande. Nu har det övergått i ett väldigt starkt surrande, måste ha relativ hög volym på stereon för att inte höra ljudet, riktigt irriterande. Och jag vet att ljudet kommer ifrån ac panelen inne i bilen, för jag tog lös den och drog ur sladdarna, och då slutade ljudet. Nån som har en ide vad felet kan vara? | |
|
Plocka ut stereon och ploppa ut AC panelen. Där sitter två små ribbade galler på fronten av AC panelen det ena är tomt och i det andra sitter där en liten fläkt. Du måste demontera AC panelen för att komma åt fläkten ett väldigt litet och snabbt ingrepp. När du väl kommit åt fläkten lyfter du bara den ur sin axel och rengör axeln med t-röd eller liknande och lägger på nått bra fett typ molykote och monterar tillbaka fläkten på sin axel. Gjorde detta själv för ca 3-4 månader sen fungerar klockrent. PS: Prova inte att ta en genväg med att bara spraya nått där du kommer åt utan att demontera det(!) kommer tillbaka snabbare än du tror jag lovar! B M W |
|
| ok skall testa. | |
|
Nu fick jag tyst på ac "kretskorts" fläkten. Men nu startar inte ens ac, den varken lyser eller funkar. Nån som vet ifall det är nån mening att ev felsöka kretskortet, eller är det bara att fixa ett nytt?. Och isåfall vart hittar man ett? och vad kostar det?. Nån som har liggandes som funkar, och är till salu? pris?. Tacksam för svar / Mange |
|
|
Driver du med mig? Du måste glömt att koppla någon av de tre kablarna till panelen eller inte tryckt i den stora kontakten riktigt? Kan du skadat nått stift till den blå eller lilla svarta kontakten? När du kollat ovanstående kolla säkringarna, Hände det nått vid inkoppling av panelen eller urmontering? Du verkar ju inte speciellt bitter över att precis konstaterat att den är död och en ny måste införskaffas? B M W |
|
|
Jo visst är jag less, men vad ska man göra?. det sitter 4 kontakter i min och allihopa blev rätt monterade. Skall testa att felsöka kretskortet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.