|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag var och körde så släppte dn blåa pluggen till kylaren längst ner pang! sa det,? vad är fel? det tömde systemet på 5 sekunder jag stänge av bilen direkt, jag hittade igen pluggen senare och såg att den delvis var trasig, grejen är den att den har varit inne på rep samt bytt kylare? m.m kan detta vara ett klantigt fel av en dålig mekaniker eller är det annat som är fel?, Tacksam för svar //Robin | |
|
Om den har varit inne på rep och du har fått kylaren bytt, så rekomenderar jag dig att reklamera jobbet. Alternativt att du byter pluggen mot en ny och hoppas på att det inte händer igen. Worst Case så har du ett fel som gör att ett så pass stort tryck byggs upp i kylsystemet att den här plast pluggen flyger ut. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Vad kan detta fel bero på ifall att trycket blir så pass stort? | |
|
Endastrobin: Högst otroligt att den släppt pga övertryck. Det är en plastskruv som sitter fast bra när den är monterad korrekt! Är övertygad om att de skulle börja läcka i kylargavlarna lång innan kylaren "sprängs"...Förmodligen satt din plugg för löst, mekanikern missade kanske att dra åt den... Så köp en ny plugg alternativt reklamera jobbet! |
|
| Tack så mycket! jag köper en ny plugg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.