|
|
|
|---|---|
| Skulle sätta in en CD i min M5 -89 igår. När allt var kopplat så orkade inte CDn dra igång pga att plusskablen var för klen! Är jag ensam om detta fenomen? Så nu blir det att dra en ny +kabel från batteriet. Kul :( | |
|
är du säker på att det var på grund av för klen kabel? har aldrig hört nått liknande innan... men det kanske är så.. BMWPOWER |
|
| aldrig hört talas om det där problemet | |
|
menar du att cd:n inte gick igång alls? eller orkade den inte driva högtalarna bra? om den inte går igång så kan det knappast vara kabeln, drar inte mycket ström när det bara är på och inte spelar. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Nej CDn fick för lite kräm. Provade att koppla direkt från batteriet och då var det ett j**la ös i den. Tycker der är konstigt. Men kablen från stammen var tunn som en tandpetare. Så vad har man och välja på? | |
|
du kopplade inte fel så du la strömmen på memorykabeln? för den är ju inte så grov. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| dannej: Nej jag kopplade på befintliga plus och minus kablar från kabelstammen. Har nu kopplat den direkt från batteriet och den funkar som den ska. Det fanns ju ingen "ISO" som man kunde koppla en adapter till, men det hade redan varit någon och pillat med det innan jag köpte bilen. För orginal stereon var defenitivt inte kopplad i fabrik! Såg ut som f*n där bakom. Men nu är i allafall problemet löst. Tack ändå för all hjälp! | |
|
ok, skadar ju iofs inte att dra en exta kabel till + och -. kan ju aldrig bli för mycket ström [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.