AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.105

Bensinpump 740 orginal eller biltema.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Håller på och hjälper en kompis med en haltande 740,har efter snabb felsök kommit fram till att pumpen är kaputt.Nu till frågan törs man köpa en pump på feltema för den ynkliga summan av 450:- eller kastar den in handuken efter några kickdowns med "S" läge i.
Har även sökt hos andra tex MN,BI utan framgång.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Biltemapumpen lär ju vara bättre än den som sitter i bilen iallafall. Sedan när den gamla är urmonterad kan man roa sig med att bända upp nitningen i ena gaveln och ta isär den. Det är troligen bara att putsa av kollektorn så är den ok igen. sedan kan du ha den som reserv. (Man får vara lite händig för att hålla ordning på delarna och inte paja något) Jag renoverade ena pumpen på min 750 och det var väl snart ett år sedan och den går bra. Men det är ju aldrig fel att ha en i reserv.

/Mats J
bmwgalengrabb
bytte själv bensinpump på min 735a idag. Bilen vägrade starta efter bensinstopp. Tog ur pumpen och rengjorde den. Satte tillbaka den och den gick som förut=)
HZRobban
Min gav oxå upp på min 740 för någon månad sedan... Lät mekonomen beställa hem en, och den kostade 2300 kronor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.