|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har någon av er köpt Sensatec klädsel till E90/91? Läderimitationen för 2900 kr tror jag det kostar. Handlaren säger att den känns och ser ut som riktigt läder. Har ni några kommentarer om det? MVH kanske köper en 325 Touring. | |
|
Såg/kände Sensatec i en X3. Riktigt läskigt, kändes som gummi. Mvh Malesman |
|
| Länk | |
|
Jaha,Tack för svar! Jag kände på provet hos handlaren och tyckte det kändes som...läder. Gummi...kanske när det sitter i hela stora ytor. Länken till bimmerfest var intressant. En del ångrade sensatec -köpet andra var ganska nöjda. MVH ganska fattig men vill ha en E91 |
|
|
Jag har sensatec i E91:an, främst för att ha ett tåligt material som det går att torka rent lätt. Känslan är inte riktigt som skinn, men nästan. Utseendet är mycket snarlikt och man skall nog ha en bil med skinn jämte om man skall kunna se att det är sensatec i stället för skinn... Jag är nöjd så här långt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är stor skillnad mellan sensatec och riktigt läder. Men å andra sidan så sparar man ju 15.000 kr på att välja sensatec istället för vanligt läder. Keep Your Distance! |
|
|
Man tackar för intresset. Clubsport vad tycker du är stor skillnad? En del är nöjda andra tycker det känns som gummi. Blir det kanske extra varmt att sitta på när det är sommar? MVH snart BMW ägare igen. |
|
| Jag körde en X3 med Sensatec idag och jag kan säga att det INTE på några premisser liknar läder på något vis! Det är ett matt galonmaterial som känns lite som hårdplast/gummi att ta på, och som förmodligen kan misshandlas rejält. Men som sagt, någon ersättning för läder är det inte... Personligen så ogillar jag det supermycket! ;) | |
|
Faktum är att jag har upplevt att sensatec-klädseln ser ut och känns betydligt mer "gummilik" i X3 än i E91. Samma sak sa säljaren när han levererade bilen till mig, först trodde han att han kryssat i fel och felbeställt den med skinn.... Varför vet jag inte, men kanske är det olika underleverantörer av klädseln till de olika bilmodellerna!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har en kompis som har sensatec i sin E91 och han är väldigt nöjd med det valet. Jag har heller inget att anmärka på det, jag tycker det känns helt ok. I valet mellan tyg och sensatec så vinner sensatec överlägset. Visst, det är inte riktigt läder men jag hade nog lagt dom pengarna man sparar på sensatec kontra läder på en sollucka eller något annat roligt. | |
| Hmm sollucka = taklucka :P | |
|
fastEddie: Det känns väldigt konstigt när man sitter på sensatec, gummiaktig känsla. Provsade en X3 med sensatec idag. Jag avråder starkt från att köpa sensatec. Keep Your Distance! |
|
|
X3:or med taskig känsla och E91:or som verkar ok.Jag blir lite konfucius.Men jag läser allt med intresse.Tack! Det är frestande att spara 16000:-o Hoppas att de får någon bil i hallen när de öppnar nya BMWstället i Malmö.Som har Sensa(tion(tec. Provade en E91 utan sportfjädring hos FB. Den kändes lite degig ungefär som att köra med vinterdäck. Det ska nog bli Dynamic+Advantage o så comfort förstås. Har provat 325i,320i och 330diesel. Dieseln imponerar. Drar som fxn. Sjunger dock inte som 325 gör på höga varv. Erkänner jag är svag för det ljudet. 320 gick inte så dåligt alls. Men kompromissa inte.Bättre att betala lite mer och äta en trerätters middag än att spara in och inte bli mätt. MVH Ha det bra i helgen! |
|
| alltså farsan har dakota-läder i sin e90, får hoppas han inte läser detta nu, men jag tycker inte det är värt 18papp eller vad det kostar.. alldeless för hårt/tjockt/sterilt läder för min smak.. dock är det säkert riktigt slitstarkt och lär hålla länge. | |
Njuren |
X3 byggs väl i USA? Kanske annat material på sensatecen där? |
| Vad jag vet så byggs x3 av Magna Steyer i Österrike. | |
| Det är väl X5 som byggs i USA? | |
|
Jag har beige Sensatec i min 320d E90. Mycket prisvärt, till skillnad från läder för nästan 19.000.... Det är snyggt, lättskött och ganska trevligt att sitta på. Det är dock INTE läder - tar man det som substitut för läder kanske man blir besviken, men jag tog det för att det är prydligt och lätt att hålla rent och snyggt. Ytan är ganska 'sträv', inte alls lika halkig som läder kan vara - det var en positiv överraskning. Hittills har jag inte upplevt några nackdelar, i alla fall inte jämfört med standard tygklädsel (fluid tror jag den heter). Läder var aldrig något alternativ till det priset. /// Gunnar E. |
|
|
Min kollega som plockade ut en E90 för några månaders sedan valde Sensatec och han är väldigt nöjd. Har själv bara provsuttit och det känns som ett roligare alternativ än tyg. ___ //Ulf |
|
| Jag håller med föregående talare, "ett roligare alternativ än tyg" =) | |
Deliq |
Nu har det ju inte varit riktigt kallt i landet än... på gott och ont ;-) Men hur är känslan att sätta sig på en kall sensatec-klädsel jämfört med kall läderklädsel? Är det lika kallt eller är sensatec'en mer lik tyg i det fallet? MVH Dennis |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.