AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
910

bmw 320 frågor

te
25
tengsmar
bmw 325 im -90
Hej, jag funderar på att köpa en e36:a, men jag överväger att köpa en 320 istället för 325 pga. billigare försäkring och billigare i drift. vet ju att prestandan är en markant skillnad=( är det så att toppen är lika kännslig på 320 som på 325? Har dåliga erfarenheter med trasiga toppar=(......vad hade ni köpt? Tacksam för svar....mvh Danne
320 kan nog vara ett bättre köp p.g.a. blivit lugnare körd. 320´n har lite körglädje, den är av eller på. Motorn har väldigt lite att ge. Min astra är mer alert vid gaspådrag. Så satsa på en välskött 325á. Vad jag vet är inte topparna någåt problem, se begagnatguiden.

Projektmannen
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Japp, satsa på en välskött 325:a. Men de växer inte på träd, tvärtom så är de sällsynta. Många har ägts av gasglada ungdomar.

Jag själv har ägt 2 stycken.

Den första jag hade körde jag 4 månader innan motorn rasade helt på den, toppackningen rök på 4 ställen. Miltal 20500.

Den andra köpte jag av en arbetskamrat, en coupé, automatare. Ägd av en äldre (35), den tidigare var ägd av en ungdom. Hur som helst så höll coupén utmärkt, den strulade aldrig utan jag bytte bara småsaker s.k slitagedelar.

Så hitta en fin! Alternativt så sparar du ihop lite mer pengar och köper en 323:a som jag rekommenderar starkt! Helst en >96 uppåt.
te
25
tengsmar
bmw 325 im -90
Tack för svaren...
Vill du gå ner en klass så ska du satsa på 318 is. Mycket billigare att äga och ändå ganska körglad.

Ska du satsa på en 6:a, så tycker jag att 325 är ett bättre alternativ än 320 (trotts kostnader)
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Köp en 320 och lyft ner en renoverad 325 snurra.. problemet löst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.