|
|
|
|---|---|
| Tänkte höra hur andras 330d går. vid 2000 börjar bilen dra riktigt. Rätt seg under dom varven. Lite likt 325 bensin som också har samma känsla. Ska 330d vara så? | |
|
Jag provade en hos Wendels bil.Körde inte under 2000 varv precis.Tycker den drar så ini xxx.Var en 6-växl aut.Den väckte starkt habegär. Tvekade aldrig.Upp till drygt 200 fanns ingen tvekan. MVH skulle haft en |
|
| Okej då var det en med nya 204hk motorn. Då är dom 6vxl. Den lär också ha gått bra ja..=) | |
|
Är LMM bytt på bilen? Om inte så är den LMM som sitter monterad från fabrik känd för att skapa problem och byts mot annan modell plus omkodning av DDEn. BMW nr: Monterad från fabrik: 13 71 2 247 002 Ny modell: 13 62 7 787 076 eller 13 62 7 787 976 Min 320d hade mycket ketchupeffekt som en gammal Saab 99 turbo innan byte och efter en helt ny bil. Svärfar som haft den sedan ny provade den efter bytet och sa att den nog aldrig varit helt ok från början. Hittade ny LMM på ebay.de för 900:- så det var väl investerade pengar! / Micke |
|
|
Rättelse, BMW-nr: 13 62 7 787 976 används visst bara för 320, 520, de övriga för samtliga dieslar, 320, 330, 520 530... / Micke |
|
| LMM är inte bytt vad jag vet. Har sett många prata om det. Vad är LMM är det programvara? Vad kostar sån på bmw då? Bilen går ju hur bra som hellst annars...vid 2000 då drar den grymt. Har inte bmw byggt den så för och få bensin känslan? Raka 6orna från bensinarna är ju så. | |
|
Kärt barn har många namn, Lufmängdsmätare, Luftmassemätare, Hetfilmsmätare...hursomhelst så är det den prylen som håller reda på hur mycket luft som går in i motorn och sedan styr alla andra parametrar efter det, rätt så avgörande med andra ord. Tror jag läst nåt kring drygt tre tusen på BMW, plus en femhundring för omprogrammering. Jag lät dem montera plus programmera och det betalade jag 800:- för. Min dieselfyra drar jämnt från ca 1500-1600rpm och uppåt, trodde sexorna var ännu starkare på de lägre varven. Hur min kändes med den felande LMM var att den drog på jämnt upp till 1800 rpm, sedan kom en svacka som även syntes på förbrukningsmätaren upp till 2200rpm, sedan drog den hyfsat jämnt resten. Den betedde sig även så att om man låg på konstant fart på landsvägen och sedan släppte på gaspedalen hastigt så var det som att den då ökade på farten lite just vid släppandet. Att den liksom låg och tvekade vid konstant gaspådrag. Allt detta försvann vid bytet och den kändes verkligen som en helt ny kärra! Bästa sättet är nog att provköra en likadan kärra om du har möjlighet om du inte känner igen något av symptomen ovan. / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.