|
|
|
|---|---|
|
Just köpt en M5.a med navigator med TV-funktion. Är väl inte ngt snille när det gäller elektronik. Får inte TV-funktionen att fungera, kanske beror detta på övergången till digitalnät? Eller? Någon som kan hjälpa mig? Easy Rider | |
|
Vad händer när du väljer TV på menyn? Är det helt svart eller myrornas krig? Förutsättningen är ju att du befinner dig i ett område med analoga sändningar. Sen fungerar ju bara TV'n när bilen står stilla eller rullar riktigt långsamt. Vid högre fart kommer ett meddelande. ___ //Ulf |
|
| Annars kan man köpa en "plugin" så funkar tv:n hela tiden..jag har köpt en analog/digital mottagre s.k hybrid....Dom som har standard mottagre asså bara analog,så slutar tv-funktionen att fungera när det blir digitala sändningar i höst...Ska install min hybrid nästa vecka,men vad jag har hört så ska det vara grymt bra bild på tv-funktionen tack vare den digitala sändningen..Kristall klar bild.. | |
|
Bianca: har också en TVFREE-plugin monterad så man slipper att bilden bryts. Du får gärna rapportera hur hybriden funkar när den är monterad. ___ //Ulf |
|
| Programmer:Det ska jag göra..ska montera den på fredag nästa vecka och sen ska jag till min lokala bmw-verkstad på måndagen veckan efter för man måste aktivera/koda om tv-funktionen i displus.....Skriver mera när allt är klart | |
|
Tack för alla svar. Bilen står stilla, myrornas krig. Men vi har digitalnät här i Uppsalatrakten. Var får man tag i en plugin? |
|
|
"Plugin" löser ju bara att du kan se myrornas krig även när du kör ;). Vad du behöver är en digital mottagare vilket det finns olika lösningar på varav en är den hybridbox som Bianca skaffat. Finna flera trådar där olika lösningar diskuteras. Testa sökfunktionen och sök t ex på TV och digitalbox. Adaptrar (plugin) finna att köpa på PowerBörsen eller www.ebay.de. Digitalboxar finns det en uppsjö av på www.ebay.de. ___ //Ulf |
|
|
BMW har en box som inklusive montering går på ca 10'. Andra alternativ tycks vara obetydligt billigare eller? Får väl bli en originalbox -så småningom. ER |
|
|
Easy rider.... Den boxen du menar är nog bara analog....Då är det bättre att köpa som jag "hybrid-boxen" som är både analog/digital.......Den kostar 12.400 kr på bmw....Jag köpte min på Ebay...Splitterny för 666 euro..... |
|
|
Min hybrid-mottagaren blev installerad idag..behöver inte åka till bmw för att koppla bilen till deras Disdator för att aktivera tv-funktionen!!!!!!!Den funkade direkt......Är kanon nöjd med bilden på monitorn.....Har inhandlat en tvfree-modul tidigare och den kommer väl till pass nu:) Kan oxå nämna att jag ersatt dom originala tv-förstärkarna med starkare förstärkare...BMW-original (förstås) 2 stycken gick loss på tusenlappen.... Så nu har jag TV1,TV2,TV4,TV6,barnkanal,lokala kanaler,Channel 42 och några andra kanaler jag ej vet vilka dom är...och givetvis text-tv till samtliga kanaler.. Som sagt kanon nöjd med bildkvaliten....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.