|
|
|
|---|---|
|
Ja jag vill ha lite synpunkter på dessa däck då jag funderar på att köpa falken däck till Alpinan..... Det däck jag är mest intresserad av är "512" modellen.... Billy B10 , Alpina CS Länk | |
|
Va !!!! Ingen här som kör på Falken däck ??? Och kan ge lite info om dessa däck ! Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Jag har Falken 512 bak på min Alfa. Högljudda sketdäck... |
|
|
Jag har kört på ZE512 och kör på FK451 nu. Jag tycker inte alls att de är högljudda utan bilen blev väldigt tyst med dem på. Väghållningen blev inte heller sämre utan det håller i bra. Nu ägnar ju inte jag mig åt bankörning utan mer vardagstrafik. De är däremot inte bra i vått väglag när de börjar bli lite slitna men vilka däck är det? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hmmm intressant.... Vad skiljer dessa däck åt ?? Obs ska ej köra bana eller ngt sånt men man vill ju ändå att däcken skall vara så bra som möjligt.. Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Annars då någon som kan rekommendera ett BRA prisvärt däck , behöver jag skriva att det inte skall vara michelin eller liknande då de helt enkelt är för dyra... Jag har nu i 3 år kört på kumho 712 däck , och är inte helt nöjd med dessa... Så tanken var nu att testa ett annat märke i ungefär samma prisklass som Kumho , Falken ect... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
| Falken 512 fungerar jättebra. Har såna bak på bilen och det fungerar bra även när det är blött ute. | |
|
Har precis satt på hankook-ventus k-105 vr/wr 235/55/17 1250kr/st.dom är ganka spåriga men ska vara slitstarka. |
|
|
Har Falken Ohtsu ZE-326, tysta, billiga (4000 för 4 däck m. montering och balansering från dackonline), inga vattenplan. tendenser. Hur slitstarka dom är återstår att se, har kört två månader med dom. |
|
| Jag köpte nyligen Fulda Carat Extremo (255-40-17) som bakdäck för 1195 kr/st hos Alven & Ingvarsson. Håller i bra även i regn och hyfsat tysta. För tidigt att säga något om livslängden på dem dock... | |
|
Har aldrig varit missnåjd med mina Continental Sport contact II. Grymt bett, och håller länge. |
|
|
Har Falken ZE512 på min 325:a. Är mycket nöjd med dom. Billiga bra däck utan några större minus. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Jaa.som det ser ut nu så lutar det åt Falken ZE 512 däck... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Måste bara säga att att jag var skitnöjd med mina Falken ZE 512 däck. 255 40 17 bak 235 45 17 fram gick mjukt och många mil utan ljud eller spårkänslighet. har kört på bl a michelin och dunlop och good year tycker att dessa däsk är sämre. än Falken....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.