|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har lite bekymmer, min strålkastarkontakt, eller nåt annat glappar eller är trasigt! För att sätta på halvljuset måste jag vrida runt strålkastarkontakten (vredet till ljuset vänster om ratten), ibland måste jag vrida tillbaka o till igen tusen gånger för att halvljuset ska gå igång! Jag tänker att det kan vara glapp i en kontakt bakom vredet! Min fråga är om det är någon annan som har stött på liknande problem eller kankse bara har bytat eller plockat ut strålkastarkontakten någon gång! Bilen är dock nybesiktigad och jag kör sällan i mörker men det är störigt att veta att det är småfel på bilen.. allt ska vara perfekt! Alla tips är välkommna Tack på förhand | |
|
vad är det för bil? ___ Bilbloggen: Länk |
|
| en m3 -96 | |
|
Jag har råkat ut för samma sak denna vecka. Båda mina helljus lös inte, men det var bara att vrida lite på kontakterna.. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Hur gjorde du för att åt kontakten bakom? lirkade du ut vredet med en skruvmejsel? eller.. tuff 328 du har föresten.. jag gillar dina lyktor.. var har du skaffat dom någonstans? |
|
|
Det är bara köra ner handen och lirka lite.. IAF på min bil :) Tänkte spraya lite kontaktspray på anslutningarna när jag får tid. Se om det hjälper. Tack ska du ha! Lyktorna är köpta på www.stylabilen.se 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Nu läste jag vad du skrivit igen och jag menar inte den kontakten du menar... jag snackar om den som sitter kopplad i lyktan, sorry för det. Får skylla på att jag var trött i morse :) Här hittar du hur du får bort vredet, men de kanske du redan har listat ut Länk 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.