|
|
|
|---|---|
|
Drivremmen på min 525:a gick av under körning nyss. Han precis till mekonomen innan stängning och köpte en ny. Problemet är att jag aldrig har bytt rem på bmw tidigare. Bilen står nu på en parkeringsplats och det småduggar lite ute. Går det att byta på plats eller är det besvärlig och tidskrävande?? Alla tips mottages varmt. Jag befinner mig i uppsala och bor i nyköping så jag är inte direkt på hemmaplan heller. Får jag inte ihop bilen blir det att åka tåg tillbaka till nyköping i morgon kväll :( | |
|
det är nog rätt enkelt.. jag mailar dig om några minuter med en beskrivning. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Okej Tack. Mailen som ligger under mitt nick är felaktig men jag har mailat dig så att du har rätt adress. Tack igen! |
|
|
Med mugges beskrivning gick det som en dans. MEN... Ytterligare ett problem uppdagades. Rullen som sitter "högst" upp av rullarna som remmen löper under på väg mot fläkten var trasig. Det var nog den som gjorde så att remmen gick av i första läget. |
|
| vad är meningen med att söka i denna forum om ni mailar beskrivningar till den som frågar, då e det inte lönt o söka för att hitta information .. | |
|
BMW-MoMmo: Det kan jag hålla med om. Kanske borde det finnas en "emergency"-avdelning på forumet för just detta syfta - hjälp vid vägkanten? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.