|
|
|
|---|---|
| Hej! Nu har jag satt på turbon på min e30 325:a och motorn är helrenoverad, men motorn vägrar att starta! Soppa får den o tänder gör den. Det verkar som att den inte riktigt orkar tända riktigt.. jag har ju svarvat kolvarna till 8,0:1 i komp.. så kan det vara så att den tändspole som siter original är för klen? Det finns ju högspänningständspolar man kan slänga på.. kan det vara det som är felet? | |
|
Vad har du för stift? Hur står tändningen? |
|
| Jag har bmw:s originalstift. bosch.. vet ej mer exakt vad dom heter... tändningen står som orginal... kanske ska vara värre tändstift.. och en högspänningständspole? | |
|
Du lär nog få ställa ner tändningen lite om du laddar med övertryck.. |
|
| men det ska väl gå och i alla fall starta bilen.... det låter som den vill starta men inte riktigt orkar... att den har för dålig gnista med orginal spole o stift... så hur ställer jag tändningen då? | |
|
du ska inte behöva annan tändning för att starta... Däremot kanske det behövs när du börjar på lite.. Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
Har du bytt spridare? Den kanske får för mycket bränsle, såsom min bil. Du kan ju prova å rycka ur säkringen till bränslepumpen och se om den startar då, isåfall borde det tyda på att den får för mycket. |
|
|
hade samma problem på en polares budget turbo m20b25 vi drog på starten i säkert 10 min sammanlagt ,., fick både bränsle och gnista men de hände inte mkt , de lät som om han var på väg att tända men ändå inte , sen starta han bara och gick ilal ett tag så vi knacka ner stiften till 0,4 nu har han gått säkert 20mil sen dess , fick ha fullgas för att han skulle starta och så är de fortfarande . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.