AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.711

Har jag för dålig gnista?

Visa användare
6
Linerstad
BMW e30 325i
Hej! Nu har jag satt på turbon på min e30 325:a och motorn är helrenoverad, men motorn vägrar att starta! Soppa får den o tänder gör den. Det verkar som att den inte riktigt orkar tända riktigt.. jag har ju svarvat kolvarna till 8,0:1 i komp.. så kan det vara så att den tändspole som siter original är för klen? Det finns ju högspänningständspolar man kan slänga på.. kan det vara det som är felet?
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Vad har du för stift? Hur står tändningen?

Visa användare
6
Linerstad
BMW e30 325i
Jag har bmw:s originalstift. bosch.. vet ej mer exakt vad dom heter... tändningen står som orginal... kanske ska vara värre tändstift.. och en högspänningständspole?
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Du lär nog få ställa ner tändningen lite om du laddar med övertryck..

Visa användare
6
Linerstad
BMW e30 325i
men det ska väl gå och i alla fall starta bilen.... det låter som den vill starta men inte riktigt orkar... att den har för dålig gnista med orginal spole o stift... så hur ställer jag tändningen då?
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
du ska inte behöva annan tändning för att starta...
Däremot kanske det behövs när du börjar på lite..

Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk
Har du bytt spridare?

Den kanske får för mycket bränsle, såsom min bil.

Du kan ju prova å rycka ur säkringen till bränslepumpen och se om den startar då, isåfall borde det tyda på att den får för mycket.

hade samma problem på en polares budget turbo m20b25
vi drog på starten i säkert 10 min sammanlagt ,., fick både bränsle och gnista men de hände inte mkt , de lät som om han var på väg att tända men ändå inte , sen starta han bara och gick ilal ett tag så vi knacka ner stiften till 0,4 nu har han gått säkert 20mil sen dess ,

fick ha fullgas för att han skulle starta och så är de fortfarande .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.