AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.020

Bavaria C Professional RDS

He
347
Hellboy
440i GC -18
Tänkte byta ut bilstereon, men det vekar vara betydligt svårare än jag trodde. Har köpt en adapter BMW -> ISO, men det räcker tydligen inte då jag har ytterliggare än minikontakt på orginalstereon som jag antar är lågnivå.
Inga lågnivå finns framdraget, ser inte heller skymten av antennkabeln.

Någon som har någon erfarenhet av denna enhet? Kopplingsschema?

Kan tilläggas att jag bytte stereo i min gamla 850i utan några som helst problem, båda med slutsteg.

Mvh,
Hellboy
Länk
He
347
Hellboy
440i GC -18
Nevermind, fixat.

Mvh,
Hellboy
Länk
Ji
21
JimmyL
540 iA Touring -94
Jag har samma problem med min 540T e34... ngn liten 8polig kontakt och inga högtalar kablar vid stereon...

Så jag undar hur du löste det?
Drog du nytt kablage eller?
- Ville egentligen bara byta till en CD som funkade, men nu känns det som det blir ett större projekt...

/Jimmy
He
347
Hellboy
440i GC -18
Drog nytt kablage. Det var enklast + att man slippa klippa i orginalkablaget som dessutom troligtvis inte håller måttet.

Det som gick att använda med ISO-kontakten var i princip bara 12 voltaren, jord och ACC kabeln.

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Hellboy: Var originalradion sönder eller varför byter du ut den? Vill du sälja den?

Ji
21
JimmyL
540 iA Touring -94
Jepp, har den med cdväxlare och den har varit paj ett tag, det är dessutom ngt fel på volymratten. Volymen ökade ibland när man ville sänka den, så man fick typ hålla för öronen och vrida tills den började den funka igen. ;)

Hellboy: hur gjorde du med antenn? Jag verkar ha en radiodel där bak vid steget som får in en antenn kabel, är den bara att dra fram och använda eller är det något special med den också (någon förstärkar historia eller ngt)?

/Jimmy
He
347
Hellboy
440i GC -18
BMW-beroende:
Allvarliga pixelfel i display och trycket är borta på knapparna. Jag har bara använt radion och det fungerar fint iaf.

Ja, den kan du väl få köpa om du vill. Kan bli lite knepigt att slå in säkerhetskoden med ovanstående fel dock. :-)

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.