|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en 530ia e34 -93 automat och häromdan så slocknade displayen som visar vilket körprogram som är i. alla andra funkar som vanligt och det är inget problem med körprogrammen. dom funkar som vanligt. men det är bara bakgrundsbelysningen som funkar på den displayen bokstaven som ska så där "försvann". kan det bara vara en lampa som är trasig eller är det något mycket mer komplicerat/dyrt att fixa. tacksam för hjälp.. | |
Amethyst |
Prova ta ut instrummentet med de två skruvarna i överkanten, kolla bakom om där sitter lösa lampor. Lossa ena polen på batteriet först för airbaglampans skull. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
| Det är nog snarare displayen som lagt av , det visas ingen annan info i den? | |
| det är en liten som bara ka visar körläget på automaten. och det är bara bakgrundsljuset som lyser | |
|
Jag har samma problem med min display, för när den blir "varm" så försvinner bokstäverna där... E * S, men när bilen är kall så funkar den perfekt, jag tror att det e själva displayen som har sagt upp sig.... men det är ingen konst att byta den, men säkert SVIN DYR.... Niklas Riktiga män luktar DIESEL |
|
| ok.. ska in på bmw nästa vecka och fråga så får vi se. :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.