|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var ute å körde igår,,,den ryckte till sen blev den skit svag. Inget ax,,,? Ja ja,,väntade ca en timme å provade då. Ja,,då var den som vanligt men efter en 1 mil blev det lika igen,,? Vad kan det va,,? Det har ju regnat ganska mycket här uppe i norrland,,kan det ha med det att gör? Tackar för all hjälp,,//Micke. 523-97 | |
| Det låter som kammaxel eller vevaxelgivare som spökar. Åk till någon (mindre) BMW verkstad med diagnosmöjligheter (Carsoft eller DIS) så kopplar dom upp bilen till deras dator så får du svaret. Är det som jag tror så landar det hela runt tusenlappen. Reservdelen kostar runt (jag höftar) 600 - 800 uppskattningsvis. Och är förhållandevis enkelt att byta själv om man har mekat lite tidigare. | |
|
Ok,,kanske inte så farligt ändå? Var ute å provade den idag å den gick som den skulle. Tack! |
|
| Jag tror PowerMacs förslag är bra att börja med... | |
|
En bekant hade precis samma problem på sin 523i -97. Det var vevaxelgivaren som behövde bytas. Det kostade ca 1500 kr. mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Ska köra in den på verkstan å ge det som förslag. Nu går den dåligt även på tomgången. Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.