|
|
|
|---|---|
|
Gomorron alla BMW fantaster.. Som rubriken lyder så inhandlade man en bättre begagnad 7 serie igårkväll.. Om det är någon av er som vet någon kul historik om bilen så skriv gärna.. *reg nr UTW 375* Bilen såg onekligen fräsch ut och känner att jag fick den för rätt pengar.. Dock så fanns det *några* fel på bilen som jag önskar att åtgärda snarast.. Fel som rapporterades vid titten var 1. PDC tjuter när den aktiveras så troligtvis har en kontakt eller flera slutat att fungera, har hittat en bra tråd angående byte av sådana på E38.org 2. Fönsterhiss vänster bak fungerar ej och skall mäta mig fram ifall ström saknas eller det är motorn som har kolat.. Om ni har en bra begagnad till salu så hör gärna av er.. 3. spegelglaset på högersida *automatiskt avbländningsbar* har gått sönder på något sätt och den vätskan som spegeln innehåller har läckt ut, vore tacksam ifall någon har en tråd om hur man bytar även kanske vet någon som har en ny/begagnad.. 4. Något konstigt angående motorgången när AC´n är påslagen.. Bilen har en normal tomgång på ca 600 RPM när den är varm och jag vet att när AC kompressorn slår till så kompenseras tomgången lite, typ ca 150 RPM. Men i detta fall på denna bilen så kompenserar han ända upp till 1500 RPM i några sekunder för att falla ner igen på 600 RPM.. Lite bekymmersamt men tror inte att det är något stort fel, någon som känner igen felet..?? Lite störigt när man har AC i *på* läget och står stilla med bromsen något till och sen när AC kompressorn drar igång så flyger varvet upp och bilen hoppar till lite plötsligt.. =) Som sagt felet händer bara med AC´n igång... ***************************************************** En annan sak jag undrar över också är att under hemresan så märkte jag att klimatanläggningen inte ger rätt temperaturer.. Bilen drar för det mesta bara kall luft som fan och märkte värmen inte ville komma förrän man ställt in gradantalet på ca 30 grader.. Över den temperaturen så kommer det bara värme typ.. Som sagt så känner jag inte till bilen så mycket i nuläget då man endast ägt den i ca 9 timmar så allting är ju utprovat riktigt... I övrigt så kan jag meddela att bilen var förvånansvärt fin och allt annat fungerar U.A. Jungfruturen blev ifrån Jönköping --> Ängelholm i piskande regn men fan vilken fröjd att köra.. =) Har ägt en del BMW bilar och även 740 `95 tidigare men det är helt otroligt vilken skillnad..! =) Ni andra Alpina ägare kan sova gott om natten då denna hamnat i en sann BMW entusiast händer och lovar att bilen skall bibehålla sin glans och även vidare förskönas.. Är kallad för en riktig putsbög och ifall man ser en bild på något av mina fordon så är oftast jag med på ett hörn med putstrasan i högsta hugg.. *skratt* Jahapp, då har man skrivit av sig lite och solen är nu på väg upp ser jag.. =) Ha det bra och kanske ses i tvätthallen.. // P | |
|
Grattis och välkommen in i Alpinas värld Kolla först alla kontakter om det ar erj(stavfel) fyllpå gas i ACn Lycka till /Nathi MvH Nathi Min bil.Länk |
|
| pdc, tjuter de konstant från bak så är de säkert fel på en pdc givare,ang kliman så kan de vara värme ventilerna som har fastnat den där bilen har stått still ett tag utan att användas. | |
|
Grattis! En gång V8:a alltid V8:a... |
|
|
Gå gärna med i Alpinaklubben och få rabatt på delar som bonus!. www.alpinacs.com mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Tackar för välkomnandet.. =) Ni kan räkna med att jag skall stötta Alpina klubben.. Har haft bilen nu ett par dagar och blir bara nöjdare.. Bilen är otroligt brutal men även otroligt elegant.... Otroligt nöjd... Den kan dra 5 liter milen det skiter jag i... =) // P |
|
|
Grattis! Så du har köpt Rogers bil. Då finns din bil med i Galleriet på Alpinacs hemsida Här är en av domLänk Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Ja det blev jag som fick äran att ta hand om ägarbeviset =) O kommer troligtvis att ha det i min ägo en längre tid framöver.. !! Kan aldrig tänka mig att jag hittar en liknande bil för dessa *småpengar* Bilen har nu på 3 dagar rullat ca 100 mil och den bara fortsätter att imponera.. Har ägt många BMW och kört det mesta men om man tänker på vad bilen kostar och vad man får ut av den så är detta oslagbart.. =) Har någon en aning angående nypriset på bilen...? Där finns det mesta utrustningsmässigt... C ya |
|
|
Bilen färg heter *Petrolmica Blaumet* Inte hört talas om färgen innan men passar j*vligt bra på bilen.. Färgen ändrar lite på nyansen i olika ljusstyrkor mellan blå, grön och svart.. // Peter |
|
|
Grattis Peter! Nu åker du ståndsmässigt må jag säga! :) PS. Nybilspristet vill man nog inte veta, har kvitto på min för c:a 1,2m. DS Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
|
Grattis och välkommen som Alpina-ägare. Underbara bilar ;-) M. Pedersen Alpina Club Schweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.