AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.344

Byta sidoblinkers

tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Det här kanske är en dum fråga men hur fasen får jag av sidoblinkers på min E36 1997:a? Har inte hittat svar någonstans.

Dom verkar sitta hårt och bara med en liten gummilist så jag har inte vågat bryta något och det är väldigt lätt att slinta och repa lacken. Hur gör man?
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
det ska sitta en "skruv" framför blinkersglaset. Det brukar vanligtvis vara en liten svart "list" som självaglaset sitter på. I den ska det finnas en liten skruv som kan vara täckt av en liten gummibussning, pilla först bort gummibussningen isf och skruva sedan loss listen med glaset.

Men detta är utifrån att det är orginal sidoblinkers.

MVH
tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Okej, ja det är original.

Fast jag tror inte det ens kan få plats en skruv under listen, hela kåpan är nämligen synligt med endast en svart list runt på 1-2 mm. Så någon bussning finns egentligen inte. Men jag skall kolla ändå, tack.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Ser dina blinker ut så här?
Länk
Som pos.5 isf så moteras de bort med hjälp av den lilla skruven som sitter vid sidoblinkersen
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
De va fan va jag ska skriva fel på positioner, det är självklart pos.4
tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Hej

Nej, tyvärr. De har ingen skruv, annars hade det varit enkelt. Dom har bara den tunna gummilisten och har glas ända ut i alla hörn med enbart den tunna listen. De går dock att "dra" i sidled ett par millileter och sedan fjädrar de tillbaka, så jag antar att jag bör dra dem i sidan, peta in en mejsel och pilla.

tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Skumt förresten, eftersom jag inte kan hitta den typen på någon av 1997:erna på oemparts. Alla där verkar ha en skruv. Mina nya glas har också den skruven.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Jo, jag har sett den varienaten som du har, men vet ej hur man får bort den, har för mig att det är som ngn "låst" anordning på baksidan av själva listen där glaset sitter. Så det KAN vara så att man ska skjuta den i sidled och sen dra utåt. Men inte hundra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.