|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| det skulle itne sitta fel emd en sån där list mellan bakljusen på e92(sådär som e65:an har) | |
|
Clubsport: Låt oss enas om att vi ej är överens. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Rolex: Det kan vi vara överens om! Keep Your Distance! |
|
| Är det någon som vet hur de åstakommit de extra hk i 330-motorn? Den ska ju ha ökat till 272 hk (från 258). Förra höjningen (231->258) gjorde ju motorn lite piggare i det övre registret (?), intressant att se om något ändrats nu. | |
| 272an är väl direktinsprutad? | |
|
Efter att surfat runt lite på e90post är det bara att konstatera att: Länk HUR grymt bra ser inte Monacoblå ut?: Länk Länk Länk Mvh, /Wille |
|
|
WilleW: För att inte tala om Montegoblå! Länk Länk Länk Keep Your Distance! |
|
|
Jag gillar verkligen Montegoblå men jag är mer en Monacoblå-kille, den är på gränsen till svart vid vissa dunkla ljusförhållanden. Montegoblå känns lite som en färg man kan tröttna på. Mvh, /Wille |
|
|
Jaha.. då har jag varit på Förenadebil och tittat på den nya cupén. Och jag tycker att den helt klart är en värdig efterträdare till e46. Men 325:ans avgasrör (som de alltid sett ut) ser trevligare ut än 335:ans merca liknande. Och varför i hela friden har de satt en plastlåda mitt i baksätet så att det blir omöjligt att sitta 3 även kortare sträckor?? |
|
|
Prel priser på kupen med dieselversion. 330CD 394.000kr, 330CXD 418.000kr, 335CD 448.000kr. Asken |
|
|
Vad är det för skillnad på 330CD och 335CD, bägge är väl 3 liters sexor med turbo, eller har jag fel. Det skiljer i allafall 54.000:- på dom BMW CS #5206 |
|
| 335cd är väll med bi-turbo,tror jag | |
|
Japp, och med 286hk istället för 231 samt 580nm vs 500. Nackdel är att inte stor-dieseln erbjuds med x-drive, framförallt på sedan och kombi versionerna. |
|
|
Underbart snygg bil. Får bli en silver 325i E92 om nåt eller ett par år när den börjat komma ut på beg. marknaden. |
|
| Väcker liv i en gammal tråd. Är det fler än jag som inte tycker nya cupen är lika snygg som den gamla (E46:an). Har försökt att tycka om nya Cupen en längre tid eftersom jag var lite sugen på 335ci med tanke på att det börjar bli läge på att uppgradera mig men när jag jämför min nuvarande bil 330ci E46 mot en 335ci så är det fortfarande E46:an jag föredrar (utseende mässigt). Har pratat med flera av mina bekanta och i stort sett alla föredrar E46:an jämfört med E90. Bästa hade varit att få 335:ans kraft i en E46 :) | |
|
Båda är riktigt fina modeller för min del tar jag den nya, gärna alpinvit :-) Mpower |
|
|
Något som faktiskt slog mig häromdan. Jag åkte härifrån mig till Uppsala och tillbaka (ca 65 mil) och såg bara en endate E92a på hela vägen. E90s ser man dagligen (finns flera st här i lilla Motala), men just E92an är faktiskst riktigt sällsynt. INTE MIG EMOT, jag väntar ju på min egna E92a som dyker upp runt vecka 15-16 nånstans och det är alltid kul att ha en bil som inte "alla andra" har. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Faktiskt bara sett 2 st sista året här runt Karlstad. | |
| Tycker den är snygg, för dock tankarna till Volvo C70 coupe bakifrån | |
|
Nya coupén är apsnygg. Riktigt lyckad. Skall bli spännande att få se hur faceliften på sedanen kommer se ut. Personligen tycker jag att sedanen som den ser ut nu inte alls är lika lyckad som e46 sedan. Men vi får se efter faceliften. Lite OT: Var och provkörde 320i coupé igår och den kändes faktiskt riktigt pigg (170hk). Min 325 kändes inte lika pigg låga varv som 320i. Dessvärre lät den inte bra (4 cylindrar) och när man lyssnar på den på tomgång så låter den som en diesel! Hursomhelst: Testade att köra 5km i 110km/h och då drog den 6.1 l/mil. Imponerande. 2dl mindre än min! 320n är inte så dum men nu vill jag prova 325 och uppåt. Undra hur en 335 känns =) Nu vill jag ha en Z4. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.