AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.192

centrallås funkar ej vet inte varför

Hej!
Undrar om nån har haft sama problem som jag har nu. Min centrallås funkar inte. Har byt system styrning för centrallås trodde att det var fel på den men det är inte. Det hörs att det klickar i system styrningen när man förseker låsa bilen eller öppna. Kan det vara nån räle, ifall vilken?
Det gäller en e36 316i-92
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
är det så att den låser sig och sedan låser upp sig direkt?
Det var i början, men nu funkar den inte alls.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Jag hade det problemet med min 316, att den låste sig för att sedan låsa upp sig direkt.

Det finns en liten "kontakt" i dörrnäsan där låstet i dörren låser sig i stolpen mellan fram-bak dörrarna. I stolpen så sitter det en dörrnäsa denna bör bytas, samt packning, kostar kanske 250:- hos din bmw återförsäljare.

Det sitter nämligen en liten kontakt som måste vara ordentligt intryck när dörren stängs för att den ska låsas riktigt. Du kan pröva att trycka in denna kontakt manuellt och sedan låsa dörren när den är öppen (lura bilen att dörren är stängd) Om bilen låser sig riktigt då så är det med 100% säkerhet den kontakten som är sliten.

MVH
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Har också problem med mitt c-lås på passagerarsidan. Kan detta var felet för mig också?
Det går att låsa båda dörrarna + bagageluckan genom passagerardörren men det går inte att låsa upp eller låsa passagerardörren genom den andra dörren eller luckan...
mo
41
motala3
318i-92
Hade liknande problem med min 318-92,bilen låstes och låstes upp,men fick tips här på forumet att kolla den tjocka kabelstammen vid bagageluckan.Öppnade den försiktigt med en vass kniv och flera kablar var av..Fixade detta och det började fungera perfekt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.