|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite småfunderingar på att sälja entusiastbilen... Vad tror ni kan vara ett vettigt slutpris för den? Det är en 728i manuell gråmetallic, svensksåld, väldigt fin i lacken om än inte 100%, drygt 15000 mil och servicebok som styrker detta. Den är väldigt tight och fin att köra. "let the Best Machine Win!" | |
Stekaren |
Beror på vem som köper, samlare kanske 20-25 eller mer och för en annan runt 10-15. |
| Ja, då säljer jag till en samlare då;-) Seriöst så har jag följt en del annonser på E23, och det verkar finnas ett visst kundunderlag för dem. Jag tilltalas ofta av de lite mindre motorerna pga. driftskostnader, men majoriteten är nog sugna på 745:or. | |
|
e23 är tokdöda på marknaden utom till rena bmw entusiaster precis som alla dom andra äldre lyx kryssare som bmw har tillverkat. Förvänta dig inte att du får spec mkt betalt för din 728i. Min manuella 19000 milade 728i-83 med 2 tidigare ägare fick jag sälja i delar och skänka bort en helt ok rullande kaross. Så jag tror inte du får mer än max 10k för din 728i om den är i riktigt bra skick |
|
| Pelle Persson: Det var tråkigt att höra. Om jag bestämmer mig för att sälja så får jag väl slänga ut en blänkare och ser hur det går. Jag har snygga fälgar + lite annat godis på, så vi får se... | |
|
Är den fin i både det maskinella såväl som i kaross så kanske du får sålt den.... Men naturligvis så bör du i annonsen ha "lite snygga bilder" på vagnen, och ett säkert sätt(jaja) att få en bil såld är att ha lite snygga fälgar på den :) Men angående värdet så blir det nog svårt att sälja den för allt annat än "småpengar" dvs under (eller kring)10 papp,dvs som "Pelle" också misstänker.. Men naturligvis så sätter du ut ett pris som du skulle vilja ha den sålt för(eller något högre) så får du ju se :) Anonnsens utformning är viktig för att locka till sig ev. köpare.. Mvh Janne. |
|
|
Sedan så är det viktigt att stava rätt :)) "Annonsen" skulle det ju vara i mitt tidigare inlägg....såklart :) Mvh Janne. |
|
|
Som varandes E23 ägare men också realist, de är som Pelle Persson säger ganska stendöda på marknaden om de inte är i extremt gott skick, då kan de betinga ett något högre pris, men inte mycket. En 7:a bör nog helst vara utrustad med automat för att underlätta försäljningen. Miltalet är ju positivt. En prisgissning är mellan 10-15 tusen. Har du plats och råd behåll den, nån gång i framtiden....om ca 10-20 år blir dom attraktiva samlarobjekt. Jag tänker behålla min tills jag blir pensionär åtminstone, vilket inte är så där jättelångt bort. De pengar du eventuellt kan få ut kan aldrig motsvara mängden bil/bilkänsla man får ut av bilen som sådan. |
|
|
För min egen del, är en fin manuell E23 klart intressant, krav är bra historik och skick, ointressant är automatlåda, jag ser helst att E23: an är sen import/står i Tyskland och har ABS-bromsar, skicket bör dock inte vara bättre än att det går vinterköra vagnen, ett problem på övrig vagnspark, prisklass? 10-25tkr, för tillfället räcker antalet BMW, så inget inköp är aktuellt just nu. Mvh Stephan |
|
|
Intressanta svar! Jag föredrar generellt manuell före automat pga. körkänsla och rasrisk. Blir det försäljning så har jag ju iaf. sommaren på mig=) "let the Best Machine Win!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.