|
|
|
|---|---|
|
Vad för tryck tror ni att man ska ha i ett par 235/45-17 och 225/45-17?Har nu 3 och 3,5 bar. Tack på förhand för svaren. Mvh Ricke | |
|
Jag skulle plocka ur 0.2 men som sagt var det finns massa trådar på de olika forumen om tryck hit och tryck dit. Kolla med däcksfirman du köper av eller ring till någon och fråga på exakt den kombo du har. Den största komponenten är profil i förhållande till bilens vikt. |
|
|
Står det inte i instruktionsboken? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Det står vid förardörren med det är på ett 235/40-17 däck och det ska visst ha 2,5 bar.Ska kolla i instruktionsboken om det står något....fast däckhandlaren borde ju ha fyllt på rätt mängd luft när han la på däcken. Mvh Ricke |
|
| Det tycks finnas en övertro på däckhandlare... | |
|
Ricke, Du kan med gott samvete släppa ut lite luft, räcker med 2,5 - 2,7 bar, såvida du inte tänker ägna dig åt toppfartsorgier :-) På köpet blir det lite mer komfort oxå ! Gasa på ! /Robert |
|
|
Tack för svaren.Ska prova med med 2,7. Mvh Ricke |
|
clr |
Se till att inte trycket kryper ner för mycket bara, om du har en tung bil som jag har kan det bli dyrt. Fälgen skar hål på däcket, jag körde kanske mot någon kant eller dyligt men inget som jag märkte iaf. Numera kör jag med 3.0 runt om. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.