|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag är fotograf och tycker således om att ta bilder. Jag skulle till exempel kunna ta bilder på din bil. Om det är av intresse så hör av dig så kanske vi kan ordna något. Såhär blev bilderna jag tog på en 750 som jag fick låna Länk. | |
|
Väldigt bra bilder! Synd att du bor i Malmö... "let the Best Machine Win!" |
|
| Ser ut som värsta reklambilderna från en BMW broschyr =) | |
|
Stilfullt! |
|
|
Riktigt vackert! Som sagt, synd att du bor i Malmö.. Keep Your Distance! |
|
|
Glömde, på samma sätt som man tar med sig familjen till en riktig fotograf så borde man göra detsamma med BMWn.. Keep Your Distance! |
|
|
Hur mycket tar du för en fotosession? ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Kan bara instämma att det är bra bilder men jag gillar inte att dem är så mycket redigerade i PS. Min åsikt. :-D ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Vad använder du för kamera? | |
|
Mugge: Till en början tänkte jag bara ta betalt i mat och bensin i bilen jag fotograferar ifrån, sålänge det inte är för kommersiellt bruk förstås. Micke Olsson: De är faktiskt inte så värst retoucherade. Rapsfältsbilden ville jag ha lite på gränsen till overklig så där har rapsfältet fått sig ett overkligt ljuslyft. De andra är dock i princip dirket ur kameran efter lite justering av nivåer (kontrast). m3italia: Jag använder mest en EOS 5D. |
|
|
Hmm, jag kommer att spendera sommaren i Lund och det prsiet du nämner är ju klart överkomligt :) Om man är intresserad, ska man ringa eller maila? |
|
Njuren |
Imponerande! BMW - i nöd och lust? |
|
Klart man ska ta med bilen till en fotograf! ;) Mina senaste bilder: Länk |
|
| Tyvärr är det ganska så långt för mig till Malmö men när jag någon gång är där nere ska jag klart höra av mig. Har försökt att ta lite bilder själv men tycker det är riktigt svårt att få dem bra så behöver gärna lite proffshjälp. | |
|
Snyggt jobbat! Kan också tänka mig en session när jag väl får min bil. Men hur är det med rättigheterna, vem äger dem? Får ägaren publicera bilderna, t.ex. vid försäljning? Hade höjt ribban på blocket och säkert gjort bilen mer lättsåld! |
|
|
pomle Jag är intresserad av att få min bil plåtad (när den blir färdig...) Jag bor i Höör-City, kan du maila ett tel.nummer där jag kan nå dig? Mvh Razvan www.stylabilen.se |
|
|
Denna fotosession med 750n togs under drygt en timme en mulen kväll i södra Skåne. Såklart ger jag mig på bilen om den är stillastående också. Fler exempel finns på Länk Ekan: Det enklaste är att maila. Varför inte använda pontus.alexander@gmail.com? larsssss: Jag äger bilderna. Men såklart får man använda bilderna på sin bil hur man vill så länge man inte tjänar pengar på själva bilden. Goldcom: Äh, bjud på fest, öl och en tågbiljett/bensinpeng så ska jag nog lyckas ta mig dit du bor också. :) |
|
|
Låter jättebra! Vill du ha betalt för att fota min bil kan du få det också, inom rimliga gränser! Bor i Kristianstad, så det är ingen större resa ner till dig. =) /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
pomle: Ok, jag förstår, men på något vis så ser man att du pillat med bilderna i efterhand. Nu säger inte jag att du är dålig utan kanske mer att man bör tala om vad som är gjort med bilden, eller kanske rent av visa originalet oxå. Jag vet att alla bilder går att få läckra om man bara är duktig i PS men i ditt fall så ser man oxå tydligt att du vet vad du sysslar med bakom kameran. Du är BRA! Jag har lite bilder här ---> Länk Tyvärr så har jag inte haft tid att uppdatera på ett bra tag. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Vill man få till det där lilla extra i bilderna är det nästan ofrånkomligt att inte efterbehandla i t.ex. Photoshop. Men oftast behöver man inte göra så mycket i efterbehandlingen förutom att justera ljus och färger dvs. samma saker som du kan göra i ett mörkerrum om du fotar analogt. Bilderna som är på min hemsida är alla efterbehandlade mer eller mindre, men jag har inte slagit ihop två bilder eller bytt ut himlen som vissa gör. Där går gränsen tycker jag. Att fota utan efterbehandling skulle kräva en enorm budget och utrustning, men ändå skulle du aldrig få till det där lilla extra som lyfter bilden. Lite info och tips bara. Mina senaste bilder: Länk |
|
|
Imponerande bilder, oavsett efterbehandling. Hellre att man piffar upp ett bra foto till att få ut det lilla extra, än att presentera ett mediokert foto. /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.