AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.345

Sportluftfilter till 116i

Hej!
Har en 116i. Finns det BMW original sportfilter till bilen? Känns om den inte vill varva ordentligt, känns lite kvävd!....

Råkade köra av vägen med min fina pärla, så nu har jag en hyrbil. Blev en Toyota Corolla stationsvagn.... SUCK! Vilket äcklig bil om man jämför!! Men, motorn känns mycket starkare och bättre än den i BMWn!! Skandal!.....
116 har ingen höjdar motor, det är 118 som gäller... Skulle aldrig sätta ett sportluftfilter på en så pass ny kärra som din. Inte nyttigt för motorn. Kolla på sportauspuff istället (avgas). Toyota är inte totalt kattpiss vad gäller motor, drivlina och hållbarhet. Dom kunde dock jobba lite mer på chassiet. Lite väl panchis optimerat med frugala tendenser, hopplöst borttappat i det lealösa komfortträsket i pappradhus idyllen. ;)

Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Är inte en 116i också en pensionär bil?? Slö, liten, bensinsnål, tråkig??

Es geht los...
Dorfmeister: Schhhhh... Den är snygg, och, och... ;)
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
varför ska en bil va snabb ? Man får ju inte köra fort ändå , de finns så mycket skymma stolpar :-( Liten men snygg , de kan man inte säga om tex. corola..
Hmm, så det är inte bra med sportluftfilter? Varför?.. =)

Nää, Toyotans motor känns grym i jämförelse!... Haha... Aja, resten kan inte mäta sig med BMWn iaf. =)

När jag lite senare får tillbaka BMWn så kommer verkstaden även lacka de svarta fram/bak spoilersana samt de svarta listerna på kofångarna fram/bak silver som övriga bilen. =) 700:- extra kostar det. Lätt värt!

Nej, 116i är ingen pensionärsbil..... En pensionärsbil är inte så tuff eller så har den inte så bra väghållning heller. =)

Håller lite med om det där med varför en bil ska vara snabb!... Jag skulle vilja ha en diesel (helst 120d) som är ekonomisk och sen när jag vill ha axx kör jag BMWs nakna motorcykel, K1200R. 167hp... Axxar helt brutalt. Helt otroligt. =)
Länk till motorcykeln.... Länk
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
En 120D är ju rena projektilen i jämförelse med 116!....

Es geht los...
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Snygg cykel . 116 räcker men de skiljer inte mycket i pris till 118i och jag tycker den ger lite mer.. Men 120i är den bästa av alla om man inte tittar på 130i .. Wow vilket upplevelse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.