|
|
|
|---|---|
|
tjenare har köpt mig en bmw 320 coupe 95 med m chassi..satte på mina 18" o bilen ser ut som en suv...har hört att det ska va speciella fjädrar till m-chassi..vart hittar jag sänkningssatser...asså bara fjädrar..? tack på förhand.. mvh daniel danjiel | |
|
Har en H&R 40/15 sänkning på min, också med 18", har tyvärr inga bilder än. Beställde denna: Länk Funkar kalas till din också. Priset är oslagbart, jämför gärna med bilmodecenter som tar över 2500 :- för samma sats. Företaget kräver förskottsbetalning men det funkade klanderfritt i mitt fall. |
|
|
tackar tackar..skicka mig gärna en bild så fort du kan=)..såg bilen på din profil..såg nice ut danjiel |
|
|
Jag är också lite inne på att sänka. Har m-chassie och m-paket på bilen, så nu är jag väldigt nöjd med framdelen, där ligger hjulet i kant med skärmen, men bak är det iaf 30-40mm luft mellan hjul och skärm, så jag är alltså bara intreserad att sänka bak. Men bör man iaf byta fjädrar fram, då sänk-/sportfjädrar blir styvare (så framvagnen inte är softare än bak). |
|
|
Ja man bör byta alla 4 fjädrar, har fått mycket bättre väghållning i min också (efter hjulinställning dvs så den slutade att spåra). Kan tyvärr inte ta bilder och lägga upp förrän onsdag är jag rädd, men då med samtliga rutor tonade! :P Den ser inte riktigt likadan ut nu som på bilderna men tack ska du ha! Lägger upp bilder så snart jag kan. |
|
| Glömde skriva att jag också har M-chassie på min. Har inte de flesta coupé det? | |
| ,,skrev fel,, det är bak det ser bra ut, fram som ska sänkas,,, då är det alltså 40/15 sänkning som är perfekt för min. | |
|
det är samma på min.. bak ser det rätt hyffsat ut...men fram ser den ut som en stads jeep...ne tror inte att de flesta coupe har m chassi...de som bor runt här har inget m chassi på sina couper.. danjiel |
|
|
Nu har jag äntligen några halvdåliga bilder. Ska lägga upp på garaget senare en fin kväll när den är ren. Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Men, en 40 sänkning på en m-chassi måste ju nästan motsvara en 60 sänkning på en "vanlig" E36. m-chassi med 40 sänk blir bäl 55-60 nånting ? |
|
|
Nä, sänker du 40/15 på m-chassi blir det samma som på icke m-chassi. Dock så blir skillnaden mer markant på en icke m-chassi. |
|
|
Bytte dämpar + fjädrar härom veckan, då till bmw origina m "sport", alltså som satt från fabrik. De ger ca 30mm till skärm från däck både fram och bak. vilket är alldeles tillräckligt lågt då man vill kunna använda bilen skapligt även på bana. (Kolla mitt press för bild.) Kör ni satt skärmen hänger över däcken invalidiserar ni ju halva nöjet med bmw:n. "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
| hur ser man om man har m-chassi eller vanligt enklast? :P | |
|
Ytan mellan övre däck kant och skärmen, är det ca 30mm äre sportchassit. förutsatt att original 17" sitter på, vilket är mer regel en undantag på de med sport chassi.. "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
| Ring till en BMW återförsäjare och ge dem dit regnummer så får du info med en gång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.