|
|
|
|---|---|
|
som sagt håller på att lossa växellådan men hur får ni bort dom översta bultarna på lådan vinklar ni låda och motor åt nått håll? använder ni blocknycklar lr spärrskaft? för ni lyfter väl inte ur motorn? | |
E30 Beemah |
ett större spärrskaft och långa förlängare brukar jag andvända till dom 2 översta E30 Beemah |
|
det är 328:an jag tar bort växellådan på på den är det jävligt trångt så jag tror inte jag får plats med spärrskaft där men ha du nån vinkel med då? |
|
|
Långa förlängare... så löser det sig. Har du 2 förlängare, så räcker den vinkling du får. |
|
|
nja för dom vid sida kan jag tro det men överst ligger ju mot torpedvägen typ2 lr 3 bultar Länk |
|
|
en fråga till tar ni bort insuget för att komma åt? |
|
|
Nej, du kommer ¨åt även de översta med lite vinkling på förlängaren. |
|
|
ok det låter ju bra kan man ta dom översta från motrrummet? lr är det underifrån |
|
E30 Beemah |
UNDER E30 Beemah |
|
ok då ska jag jobba på det imon tack för hjälpen så länge |
|
| Underifrån som sagt och med många förlängare så går det. | |
| När jag gjorde detta använde jag mig av förlängare och muttermaskin, tror aldrig jag hade klarat det annars utan att lossa insuget. Muttern som sitter på den översta bulten siiter direkt mot startmotorn och är lite bökigt att hålla fast men det går för en person med små händer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.