|
|
|
|---|---|
pg_ice |
tjena! nån som vet på ett ungefär hur många kilo man bantar på att byta ut original huven mot en kolfiberhuv. E36 Sedan är det som gäller. jag har hört att huven ska väga rätt mycket men hur mycket det är frågan. 325an : Länk |
|
Har för mig att originalhuven vägde 17kg och glasfiberhuven jag gjorde vägde 4,5kg. _______ //Niklas |
|
|
Koni: Hur många lager matta lade du? Behövde du stadga upp med ngt? Mvh |
|
|
Jag har kolfiberhuv på min 328i M Coupé -95 och jag har tyvärr inte vägt dessa men kolfiberhuven är väldigt mycket lättare. DEn lyfter jag med en hand medans originalhuven måste jag ha två =) Men som sagt, har inte vägt dom.. För mej spelar det inte så stor roll heller, tycker mest det är fränt med kolfiber=) |
|
|
Är det du " pg_ice " som har lustgas i bilen? |
|
pg_ice |
det måste vara rätt ovanligt eftersom du känner igen mig :) stämmer bra det. |
|
*Lånar tråden ite* Är det svårt att montera? Hur är d att köra med gasen? |
|
pg_ice |
man får räkna med en heldag. svårt...nja så mycket är det inte som ska kopplas. hur det är: ett ord: beroendeframkallande :) |
|
Haha, låter inte helt fel:) Jag har kikat lite på din bil på Garaget.org och som jag minns (kan ha fel) så bör man ha värmare å temp på tuben? Funderar på gas eller/och turbo till min med, vore fränt:) Men sliter det hårt på grejerna är det inte intressant då jag vill behålla skicket på min bil :p |
|
pg_ice |
Dace: du får nog checka igen. tubvärmaren är på om det sliter mer än turbo eller kompressor det tror jag inte eftersom man inte använder gasen hela tiden. en turbo/kompressor körs ju hela tiden så slitaget borde vara betydligt större. jag tappade en cylinder förra sommaren när man skickade på med gasen,då trodde jag att det var slutåkt men det visade sig att tändstiften inte klarade av värmen. det var ett tändstift som hade smält ihopp,dit med ett nytt och bilen gick som den skulle igen. bra kvalitet där med BMW motorer,det är andra grejor som viker sig först :) har du bara ordning på kopplingen då ska det inte vara några problem,är den på sista värsen så kommer den troligen att börja slira när du skickar på. låter som man börjar segla lite off topic. är det nåt mer du undrar över så fråga på garaget eller skicka ett PM |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.