|
|
|
|---|---|
|
tjena har fått lite problem med min e36 318is 92 var ute och provkörde efter att motorn turbokonverteras sen stände jag av och skulle starta igen men de sa startmotorn klick och sen va den heltyst nu klickar den ibland och ibland inte , men alla lampor mm fungerar bra , nyladdat batteri . har även rivit ner startmotorn och provat på direktström och den fungerade. kan de vara ett slitet tändningsslås? och hur ser man om de är kass? eller vad kan det annars vara ? | |
|
Dålig jord kanske? hjorten |
|
|
ja jorden som går till tändningslåset ska väl visa 12V + - när man har tändningen i start läget?? om den tex inte skulle visa 12volt då måste de väl nästan vara låset? |
|
| det är inte så att det är startmotorn som har gett upp en polare har det problemet på hans celica för att kolla om den är kass prova hål tändningen samtigti som någon kanckar till start motron lite lätt med en hammare eller en skiftnycke brukar funka bra .. startar bilen då har du hittat felet ! | |
|
jag har provat både min startmotor på direktström och provat med en annan startmotor men de blev ingen skillnad , provade också att knacka innan vi plocka ner den men de gjorde ingen skillnad , måste vara något elfel nånstans , men vet inte riktigt vart ,. har i för sej inte kollat tändningslåset än , |
|
|
nu har jag vart och mätt lite och på den lite tjockare jorden på startmotorn var det 12 volt när man vred på start. Men den andra tunnare jord kabeln visar 0 volt , ska den tunna visa något när man vrider på nyckeln ? eller vart går den? |
|
| ingen som vet??? | |
| nu har jag även provat att dra en extra jord mellan motor o kaross men gjorde ingen skillnad , blir fan tokig på de här | |
| För att en gång för att avskriva jordfel som orsak, ta en startkabeln och sätt mellan minuspolen på batteriet och en fästpunk direkt på startmotorn. Startar den fortfarande inte så är det ju iaf inte jordfel. | |
| de har jag faktist inte provat , tänkte inte på de ,, tack för tipset | |
|
var inte jordfef. några fler förslag på vad de kan vara som strular ?`vet inte vad mer jag ska prova |
|
|
Tjena! Klickar startmotorn ibland o ibland inte som du skrev så är det ju troligtvis något som glappar med tändningen dit. Bara o börja riva i kablarna.. Mvh Henke |
|
|
de är faktist de enda vi inte gjort än , tackar för tipset , de bra när man skruvar bort insug tryckrör , hela kabelhärvan och sen är de fel i tändningslåset :) hehe men så e de , tackar än en gång |
|
| hur ser man om tändningslåset är slitet ? | |
| ? | |
| nu är problemet löst , provade att byta startmotor och då plötsligt fungerade allt som de ska , | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.