|
|
|
|---|---|
|
Min E32:as yttertemperaturmätare visat 78plus konstat utom när det blir väldigt kallt (-5) då börjar den visa rätt temp. Är det någon som vet var givaren sitter?. Nightshift | |
|
Givaren sitter precis till höger (framifrån sett) om ditt vänstra dimljus (framifrån sett!). Du plockar bort den lilla luckan framför bogseringsöglan. Sedan sitter den längst upp till vänster. Ser ut som en liten pinne, c:a 4 mm i daimeter. Monterade min i helgen. No problemo. Mvh Anders < Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain > |
|
|
Tackar för infon. Då skall jag byta den. Nightshift |
|
|
Cliff! du monterade din nyligen säger du, har en E34 där jag inte hittar var jag skall koppla in min givare, det sitter antagligen likande på din som på min, har du lust att ge mig lite tips? Surfa in på Länk |
|
|
Visst, jag har iofs en E32 730 V8, men det borde ju vara likadant. ´ Jag hittade min kontakt långt ner i vänstra hörnet (framifrån sett) under lyktorna, ihopstrajpad med div kablar till hel-, halv- och dimljuset. Det fanns ett par kontakter till "lösa" där, men bara en knallgul med två poler som verkade passa som fisken i vattnet i min givare (som också har knallgul kontakt). Lättast var att se kontakterna underifrån, krälandes på dyblöt gräsmatta.. ;-) Lycka till! Mvh Anders < Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain > |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.