|
|
|
|---|---|
| Strålkastarna till E36 Compact är ju inte samma som till sedan. Därför kan man inte använda Biltemas billiga strålkastare i Compact. Någon som vet var det finns billiga strålkastare till E 36 Compact att köpa ? Eller har någon något tips om renovering av strålkastarna ? | |
| har du kollat på skroten? Kan finnas prisvärda alt. där. | |
| Jo, men det var nytt jag sökte. | |
|
joeri: Vad är det som är fel på dom? Yttre glas och reflektorer kan du ju byta separat... //Stenback |
|
|
joeri: Angående renovering så har jag bytt det yttre glaset och det var inte det minsta svårt. Såg även att mina reflektorer var kassa men har inte bytt dom. På besiktningen sa han att det var diffus ljusbild men inte så farligt så att det blev någon notering. |
|
| Någon som vet vad dessa delar som glas och reflektorer kan kosta och finns de som piratdelar? | |
|
joreri: Nu är jag medlem i BMW Club Schweden men jag tror att de yttre glasen kostade drygt 600 kr styck, själv köpte jag de med 20% rabatt så det blev dryga femhundringen. Att de finns som piratdelar till ett bättre pris än original betvivlar jag. Enligt Länk så verker inte reflektorerna säljas separat. Verkar lite lustigt eftersom man verkar kunna köpa alla andra delar separat. Ring din BMW återförsäljare och hör efter. |
|
|
Länk där finns en hel del... mvh |
|
| Bildelsimporten tar alltså 575 kr för ett täckglas till en Compact så det var alltså marginellt billigare om man inte är medlem i BMWCS. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.