|
|
|
|---|---|
| hur länge dröjer det innan man får svar efter att man överklagat indragelse av körkort? | |
|
Jag fick mitt svar (negativt) efter 3 månader. Körkortet var indraget i 2 månader... Jag undrar fortfarande vad som skulle ha hänt om min överklagan gått igenom...hade jag haft det tillgodo för framtida indragningar...;) Detta var 1992 så procedurerna kan ju ha ändrats... ___ //Ulf |
|
Danne L |
jag hade lite erfarenhet av det i sommras ;) hade också 2 mån indragning jag har för mig att det gick snabbt 1 vecka kanske någon dag till |
| ok, tack för svaren, kanske bäst att ringa upp så de får tummen ur....gått över två veckor nu | |
| Skulle vara VÄLDIGT intressant med statistik på hur många överklaganden som går igenom. Mitt stalltips är nog 0 st ungefär. Hursomhelst är man ju ändå körkortslös medans överlagan behandlas. M.a.o är man skyldig från början, får ta sitt straff och sedan EVENTUELLT höra att de gjort fel. Men vad hjälper det egentligen? | |
|
Well... Som tröst slipper du väl betala böterna samt prickas för fortkörning... Vet inte men någon slags ersättning borde man få för psykiskt lidande och förlorad inkomst... :) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Hej, Tyvärr räknas ju inte indraget körkort som "straff" utan som "skyddsåtgärd" så man kan nog inte få något typ av skadestånd misstänker jag.. Mvh Jimmy |
|
| man behöver inte överklaga att de dragit in kortet, man kan överklaga tiden de drar in den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.