|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ush! Min domkraft ser bra ut men det gör inte asfalten på parkeringen, det blev ett håll från domkraften :) Det finns en del skriven om domkraften b.la. att all jobb under bilen som är upphöjd med endast domkraft är inte tillåtet. Så om det skulle hända nåt, får man skylla sig själv men en domkraft ska ju hålla bilens vikt! Det gäller att tänka innan man gör nåt o undvika olyckor som sker med DUM-kraften inblandat. /Peter |
|
|
goldman ni som råkat ut för att bilen trillat ner: Hur har skivorna klarat sig? Är det bara tröskeln och domkraften som det blivit åverkan på. Min bakre trumma verkar ha klarat sig bra men det känns ju inte så bra när bilen väl står där på trumman. //Stenback |
|
|
Stenback! Skivorna klarade sig! Det var det första jag trodde när jag såg bilen att skivorna blev sprukna eller skeva,men tur i oturen så var det "bara" tröskeln! Jag lyckades till slut att få på sommardäcken efter att ha underssökt hjulupphängningen,åkte iväg,sakta..sakta och sedan lite fortare och då började vibrera i ratten och tanken for omkring i skallen att det hade gått ändå åt hel.ete men jag åkte till en däckfirma för jag misstänkte att det kunde vara däcken och där fick jag veta att det hela berodde på att däcken var slitna,köpte fälg o däck i vintras, och sedan nya däck på och....vibrationerna var borta! Rena rama bonnrötan! Nu har jag åkt ca 200 mil sen incidenten och kan andas ut men ett tag var jag fruktansvärt orolig! |
|
|
När ni använder domkraften är kilen som ska användas samtidigt inkört under det ena bakhjulet? Om inte, där är förklaringen till att bilen viker sig, jag har tidigare gjort fel, men med rätt handhavande är det inget som helst problem att använda original domkraft var sig på E34 eller E39, mycket bättre en garagedomkraft som gärna lämnar märken efter sig. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Jag visste inte ens att det skulle finnas någon kil, borta är den i alla fall. |
|
|
Länk Nummer 2 på bilden, domkraften får inte användas utan kilen, det står på domkraften, E34 Sedan har kilen fastsatt under domkraften på insidan av höger bakskärm, E34 Touring har den i förvaringsfacket där domkraften finns, kilen finns i nästan alla BMW modeller, E30, E60, Z3, Z1, E38 osv. Mvh Stephan |
|
| ingen kil till min e36 orginal :( liknande hände mig, men då hade jag satt domkraften i fel lutning så bilen började tippa, som tur var han jag sänka ner den!!! garagedomkraft behöver inte va speciellt mkt. bättre, inte på äldre bilar där dom kan trycka upp hela sparklådan om man har mkt. rost. eller placerar den fel osv. | |
|
Samma sak har hänt mig, e36 318. Fick hämta en annan domkraft för att få upp bilen. Pinnen som går in i trskeln likson vek sig runt (nästan) den större, vertikala pinnen med gängor. /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Iskall; Underligt, söker man på numret så kommer denna lista upp... Länk Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Fast Compacten finns inte med på den här listan och så här ser min utrustning ut: Länk |
|
|
Stenback; Vad säger instruktionsboken om användning av domkraft till E36 Compact? Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.