AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.097

Bild på nivåreglering E34 önskas

os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Hej på er. Har precis köpt min första bil som enligt den förra ägaren skulle vara utrustad med nivåreglering. Knappen finns ju på intrumentbrädan och den fungerar, men jag märker ingen direkt skillnad när jag växlar mellan sport och komfort-lägena. Jag hör ingen pump som jobbar heller när jag trycker på knappen. Däremot hörs någon slags elmotor när jag startar bilen och när jag rpecis stängt av den. Är det någon som har en bild på hur nivåregleringen ska se ut på en e34? När jag städade bilen efter köp upptäckte jag dessutom kablar i bagageutrymmet som skulle gått till vänster hjulhus men som var isärtagna. Någon gång borde den ju ha bytts, antagligen mot vanliga dämpare, efersom att bilen gått 29000 mil. Så om någon kunde länka till en bild på hur det ska se ut vore jag tacksam. Vill veta hur blåst jag har blivit...
Här en bild på nivåreglering: Länk

såhär ska stötdämparen se ut: Länk

Jag tror inte att någon motor ska starta, det skall väl skötas av servopumpen.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Tack för länkarna. Tyvärr är det lite svårt för mig att säga om det är sånna som sitter på bilen, är för okunnig om sådana här grejer. Men jag ska ta en tur till BMW idag. Det kanske finns någon där jag kan fråga när ajg endå är där.
bredvid bakaxeln ska det gå en liten arm som sköter nivåregleringen beroende på hur tung eller lätt bilen är för stunden.
den armen + nivåregleringen har jag som bild på min hemsida på 524:ans album Länk

bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower
Det borde ju också gå att se om det finns hydraulkopplingar till de bakre stötdämparna eller inte.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Nivåregleringen är en sak, den påverkar du inte med strömbrytaren inne i bilen. Den sköter sig själv, du kan inte ändra höjden på bilen. Den strömbrytare du har i bilen, styr EDC däparna, vilka kan ställas i komfort eller sport. Men dom verkar ju vara urkopplade, kanske utbytta.

/Mats J
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Ok, nu börjar jag förstå hur det ligger till. Antagligen är EDCn urkopplad. Lampan lyser bara i komfortläge också så nån skit är det ju. Kan inte se några hydraulkopplingar heller. Tack för hjälpen hur som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.