|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som har nåt bra tips på hur man kommer till rätta med fula o oxiderade alu.fälgar? Glasblästring skall vara den rätta metoden men sedan återstår slipningen som lär bli allt för jobbig. Ytan blir ju så porig. Att lämna in hos någon fälgrenoverare är säkert att föredra men inte pengar jag vill lägga. Hade lite funderingar på att med stålborsttrissa ta bort oxidationen, spackla den skrovliga ytan som lär finnas under och sedan lacka med någon slags aluminiumpigmenterad täckfärg. Men det känns lite klåpigt, eller? mvh Mattebatik | |
|
Köp en dunk diesel, några svampar o en toa borste. Diesel har samma egenskaper som 5-56 eller annan medel som smärjer o tar bort rost men inte lika snabb. O när du är klar torka med trasan så får du lätt glänsande yta oxå. Min favorit när det gäller fälgar! Gjorde så med mina kromade vintersulor blev direkt ett år yngre! Peter |
|
| Men det kan väl ändå inte fixa oxidationen. Klarlacken har bubblat sig o släppt du vet. | |
| köpte en stålborste till borrmaskinen, funkade väldigt bra och smidigt, blev en fin yta att måla på! men det gäller ju att man har fälgar som man kommer till lätt på! tänk sen på att du målar med spruta och 2 komp färg för bästa hållbarhet! sprayburk är ingen hit!! | |
|
Mattebatik , du har polerad alu med klarlacksläpp antar jag ? och då fins nog inga genvägar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.