|
|
|
|---|---|
|
Hej Mina bromsar fram är helt slut, de väser och skrapar vid inbromsning, men det låter även när jag kör bilen utan att bromsa, dvs det låter skrap, skrap, skrap, skrap...etc...jag tror ni fattar....Tycker det är konstigt att det låter när jag kör utan att bromsa, har ngn ngn idé om va det är som skrapar, dvs vad det är som ligger emot??? Skall byta belägg och bromsar i veckan, men är orolig om ngt mer är trasigt? | |
|
Ett härligt exempel på belägg som är bra nog slut tycker jag att det låter som =) Är beläggen i det skick som dina verkar vara så kan det även låta när man inte bromsar, dvs har man fräsha belägg så hör man ju inte när eller om de ligger på. Är beläägen helt slut så snacka vi metall mot metall, och det är ganska lätt att räkna ut att det inte låter bra! Hoppas bara dina skivor inte fått allt för mycket stryk... |
|
|
Om det är tungt att snurra hjulet för hand då bilen är upplyft är det troligen så att kolvarna i bromsoken kärvar och då måste oken renoveras. I normalfall så ligger ju belägg och skiva så nära varndra att man kan höra ett litet lätt skrapande då man snurrar hjulet. Men som sagt; byt skivor och belägg omgående! Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.