AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
844

Drar vatten när man kör korta sträckor, men inte långa?

Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
Hej hej..
Har problem med min 525:a 88.. (m20b25)

När man kör korta sträckor, så minskar det lite i kylaren och jag tycker även att det ryker ganska mycket vitt om den när den är kall, ungefär som om toppen är spräckt eller iaf packningen.

Det konstiga är att när jag kör längre sträckor..körde t.ex 75 mil isträck för någon månad sen utan att stänga av bilen alls och då hade det inte minskat nånting i kylaren.

Har även problem med att den tar lång tid på sig att starta när den har stått ett tag, men om jag står och gnuggar tills den hoppar igång och sen stänger av den direkt och sen startar den igen så startar den direkt, som om den tappar soppatrycket när den står?

Ett problem som jag vet att jag har är att jag har en spricka vid en av skruvarna på fördelaren och även att ett av de tre fästena till rotorn har spruckit av, så den sitter bara med 2 skruvar. Jag ska köpa dessa nya sart, men kan detta ha nått med att den är svårstartad att göra?

Mycket konstiga problem har jag..:) här kommer ett till: Jag skruvade lös avgasarröret vid grenröret för ett tag sen, när jag sen skruvade tillbaka det, så råkade det bli otätt vid grenröret och så lätt som den startade då har den aldrig startat. När jag tätade ordenteligt och drog åt så att det inte läckte så blev den svårstartat igen. konstigt..

Tacksam för hjälp med nått av alla mina problem iaf..
le
234
leszek
BMW 535 -88
mysko...

Det enda jag kan säga är att det är logiskt att du inte tappar vatten vid långkörning då materialet expanderar och håller tätt vid din eventuella läcka.

Korta sträckor hinner inte materialet expandera och täta + att du ändå får tryck i systemet (kylsystemet)
Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
aa det låter ju logiskt.. Det kan ju faktiskt vara det som gör att den är svår att starta och ryker vitt när den är kall om den läcker in vatten i toppen någonstans.. men då borde trycket i kysystemet försvinna om jag låter den stå typ över natten väll?
le
234
leszek
BMW 535 -88
Trycket försvinner när vattnet kallnar.. eller som i ditt fall när det trycks ut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.