|
|
|
|---|---|
|
Tja på er! har börjat fundera på lite sjysst "styling" nu när sommaren närmar sig, och tänker närmast på kromgaller i fronten, cornersplitters och en sänkning på 30-50 mm. Vart hittar jag cornersplitters och sänkningssatser på näte? har tittat på nåra sänkningssatser och hittat nåra som kostar kring 1500 spänn. e d skräp? och kan vilken bilmek som helst montera? Åter till cornersplitters. Funderar på att lacka dom i typ silvermetallic för att matcha grillen, gallret, fälgarna osv. dessutom för att utmärka lite extra att dom sitter där. bra ide eller helt uppåt väggarna? | |
|
Jag har två stycken Weitec sänknings-satser på väg hem från tyskland. En 50/20 mm som passar alla Z3 2,8 denna sänkning ger bilen ett snyggt stuk. Bildelsimporten säljer dessa för 2100:- Jag kommer att sälja min för 1500:- plus frakt, har själv gett 169Euro för den, men det blev en dubbelbeställning så en sats ska bort. Weitec är bra kvalitet, tillverkas av KW. Sänksatsen kan vilken mek som helst montera. Det tar cirka 1,5-2 timmar för en erfaren mek. Cornersplitters är skitsnyggt på Z3 tycker jag. Funderar själv på det, men med M-Roadster front och 50mm sänkning kommer bilen farligt nära backen.... =) Varnar igen för H&R sänkning som sänker mer bak än fram, det ser inte bra ut. Mvh Henrik |
|
|
Sänk inte för mycket bara, bilen blir inte rolig att köra. En sänkning på 30 mm på en bil utrustad med M Chassi är för mycket, men bör bli rätt lagom på en bil som inte har M Chassit. Glöm inte heller att ställa framvagnen efter montering av sänkningssatsen. /Fredrik |
|
|
Låter ju finemang soda, om du vill bli av me dubbletten så köper jag den gärna. inte så farliga pengar heller ju. men jag som e lika kunnig som en två-åring vad gäller sånt här måste fråga vad d innebär me 50/20? e nybörjare helt enkelt. =) och vad tror du om silvermetallic på cornersplitters? bilen e mörkgrön annars, men jag tänkte d kunde va tufft kanske... Eller ser d bara halvfärdigt ut? //Oscar |
|
|
Fredrik M: Jag kör 50/20 på min bil idag och det funkar klockrent. Min är sänkt cirka 30mm mer än M-chassit. Vad grundar du inte rolig att köra på? Qvant: Jag hör av mig när den andra satsen kommer hem. 50/20 innebär att sänksatsen sänker cirka 50mm fram och 20mm bak. Det passar bra på Z3 som har en tendens att luta bakåt om man sänker lika runtom, och det ser inte särskilt bra ut. Kan inte ge fördelaktiga köregenskaper heller. Jag körde in min bil på framvagnsinställning efter montering av mitt chassi, mätte bilen med laser men behövde inte göra någon justering. Men du ska mäta upp bilen för du vill inte att snedslitage på dina däck eller en bil som är oerhört spårkänslig. Jag tror inte att silverlackade cornersplitters skulle göra sig bra på en mörkgrön bil. Antingen så köper du svarta på realcar och lackar dem eller så köper du i äkta kolfiber från Stylingkompaniet. Priset blir nog ungefär detsamma. Jag skulle kört på kolfiber. Mvh Henrik |
|
|
sänknings-sats till M-Roadster, någon som vet vart ? eller coil-overs till ett vettigt pris ? |
|
|
HBR: KW har coilovers till din bil. Pris från cirka 10000:- Det finns även H&R Coilovers men dessa är något dyrare. Mvh Henrik |
|
|
Jag grundar inte rolig att köra på att bilen kan bli så låg att den bara studsar över vägbanan, dessutom är inte stötdämparna avsedda att hela tiden jobba i ett ihoppressat läge. Jag har lite dålig koll på hur mycket lägre min bil var gentemot original M-Chassi vid köpet, men rolig att köra var den definitivt inte. Efter en höjning på 3 cm fram och 4 cm bak fungerar den nu mycket bättre. Skall jag ändra på något skall den upp ytterligare 1 cm fram. Misstänker att jag har den i ungefär samma höjd som original chassit numera. Så det är av egna erfarenheter jag talar. En bil får inte bra väghållning bara för att den känns helt stum, alla fyra hjulen skall vara i asfalten samtidigt oxå. /Fredrik |
|
| har nån en sats till en 318, jag hugger till direkt isf! | |
|
Min bil är faktiskt just nu inne på verkstan för lite sänkning 35mm fram & 25mm bak blir det jämfört med orginal "M" höjd. Tror det blir helt underbart. 1500:- låter som ett kit med bara fjädrar och trist kvalité på dem också. Jag betalade ca 25.000 för coilovers och kränghämmare runt om, men då är det också G-Powers grejer, möjlig sänkning 65mm fram resp 55mm bak. Splitters hittar du också hos G-Power, men de bör lackas i bilens färg. Vill du ha splitters som lackas i annan färg föreslår jag Hamanns grejer. |
|
|
Skönt att se att du är tbx Caspar! Z MMM Coupe |
|
|
MH-GTRs splitters i kolfiber tycker jag är snygga (och modellanpassade till Zätan) Kolla mina bilder på garaget om du är intresserad. /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
ViccoA: Vart hittar du dom då? Och vad har du för pris på dom? Såg bra ut på bilden ju, hela bilen va riktigt riktigt läcker. Brukar inte tycka om coupen så mycke annars, men me lite cornersplitters och framför allt Viper-stripsen e den riktigt het! Caspar: Vart hittar jag G-Power? |
|
| Qvant: Länk | |
|
Nu ligger det en Weitec 50/20 sats hemma hos mig om någon är intresserad. Den passar 2,8 roadster och coupe. Den skall tydligen också passa även 1,8 och 1,9 men sänker då 40/20 pga lägre vikt i nosen. Mvh Henrik |
|
|
Qvant -> kul att du gillar bilen! Har inte Manuels kontaktuppgifter i närheten, men om du går in här Länk kan du skicka ett mail till honom, splittersen är inte direkt billiga, till skillnad från Hamanns så de här i kolfiber rakt igenom. =) /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.