AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.035

Hur får man usa-skylten att passa?

Ma
3
Majtin
BMW Z4 3.0i -03
Hejsan.

Har ett litet problem.Jag köpte en Z4 3,0i -03 för en vecka sedan, och fick då en "usa-skylt" (den mindre svenska skylten) till. Där bak sitter redan en "usa-skylt" men den där fram är den vanlige store. Problemet är att på fronten sitter en stor hållare som gör att skylten vinklas rätt. Denna hållare sitter i sin tur fast med nitar eller något liknande. Hållaren är förstor för den nya lilla skylten, och därför undrar jag om det är någon som har stött på samma problem eller har något tips till lösning.

//Martin

Ta bort skylthållaren, det är risk för att du behöver lacka om stötfångaren för att få bort hålen för hållaren, om du inte kan leva med hålen, i vilket fall så är Z4 mycket snyggare utan skylthållare/jätteskylt, jag är förvånad att ingen/nästan ingen beställer sina bilar med US-skylthållare från fabrik.

Personligen är liten skylt ett krav, min Hellrot 540i/6 är precis godkänd med dom små=) Det kan inte bli bättre.

Mvh Stephan
Ma
3
Majtin
BMW Z4 3.0i -03
ok tack för ditt snabba svar. Men hur ska jag få den nya skylten att passa utan den gamla stora fula skylthållaren? behövs liksom en ny fast mindre
Om du absolut vill ha en hållare så köp den med artikelnummer 51117070263... Länk annars fäst skylten med dubbelhäftande tejp, alla Nordamerika prylar går utmärkt att beställa från Svensk återförsäljare.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.