|
|
|
|---|---|
E30 Beemah |
jag har en 318i nu och vill byta motor kan man det ...den är ny bes igår UA *tillvärkad 10/87 *uttagen -88 E30 Beemah |
|
Man kan byta motor men bilprovningen kommer nog inte att tycka om att man byter motor. Du måste bl.a byta styrenheten också. ___ Bilbloggen: Länk |
|
E30 Beemah |
faan finns det inget annat sätt? E30 Beemah |
| Byta bil kan ju va ett sätt :P | |
| Om bilen är utan katalysator så kan du stoppa i en katalysatorrenad motor. Det finns dock lite andra krav som måste fixas också, men det är ingen omöjlighet. Varför du skulle vilja ha en 320-motor i stället är dock lite märkligt? Drar mer bensin, men går inte mycket bättre. Dessutom mycket tyngre och klumpigare, och krånglar mer. Behåll din M10, det är en av BMW:s bästa motorer någonsin | |
E30 Beemah |
jag har M40:ns motor E30 Beemah |
|
Byt bil. Om du nu måste byta motor, så byt till en M42, från 318is . Skulle förvåna mig mycket om den genomsnittlige besiktningsteknikern kan se skillnad på den och på M40! Att byta till en M20B20 ser jag som ren och skär idioti. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
precis sätt i en 318is motor , dom ser nog ingen skillnad på att de är lite större ventilkåpa:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.