AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.315

Visslande ljud i min 540?

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hejsan alla var ute idag och körde lite och upptekte ett vislande ljud som tycks komma fram ifrån när man kör från 20 till 100 ungäfer är det någon som vet vad det kan vara...det visslar som om jag hade kompresor..även vid lite gas och vid ful gas...MVH
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Cado: Jag upplever samma sak i min bil (automat), vet dock ej vad det kan vara. Kanske låter så när bilen (vxl lådan) fått ngr mil på nacken. Har du automat eller är den manuell?

Vh/Kermit.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns säkert massor med saker som kan vissla men visslandet på min fd 540 berodde på att domkraftsfästet vänster fram tappat "gummipluppen". Har även hört andra som haft visselkonserter pga detta.

___
//Ulf
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det kommer visslande konstant när man gasar och ju mer man gasar desto mer visslar det som en kompresor....den e automot men visslande kommer inte bara när man växlar utan den byggs på så att säga.
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej
Min 540iA visslade oxå när den var fullvarm och det var varmt ute (över 20 grader). Detta var insugsmembranet som lät innan det gick sönder riktigt. Bytte det och har inte hört ljudet sedan dess.

Angående "gummipluppen" så har jag också läst att det kan frambringa "visslingar" som låter som att det kommer från instrumentpanel/framrutan.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
vad kostar det o byta insugsmembranet på bmw?kan också säga att det visslar även när den inte är så varm men mindre än när den är varm..
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
För egen del så är det inte avsaknandet av "gummiplupp" som orsakar visslandet. Precis som Cado skriver så kommer det vid acceleration (ej kickdown) ett ihållande vinande, som en kompressor. Nu vet jag att jag inte har kompressor i min 540:), så vad kan det vara? Insugsmembranet, var är det placerat? Vilken funktion har det? Livslängd? Min bil är förhållandevis ny men har rullat över 10.000 mil, därav min fråga om livslängd:)

Vh/Kermit.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
min har rullat 10000 också var på bmw idag och ded trode att det va något med fläkten...får se vad det blir återkommer me info MVH
se
661
seb_540
328i M F30
Min viner nog litet om automatlådan också, skulle tro att det bara är normalt slitage som ger sig till känna vartefter milen läggs på hög, inget jag oroar mig över.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.