AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.149

Aktuellt prisläge på 330ci

Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Godkväll!

Har fått ett bytesförslag av en kille.. här är annonsen:

Länk

Är inte priset lite högt? e92 kommer ju inom kort och då lär priserna rasa, spec på de tidiga 330 modellerna..

Som ni ser så är det halvskinn, ingen klima, ingen navi/tv, direktimport.. Den är ju visserligen otroligt fin och killen verkar seriös.

Men jag vill inte göra misstaget att köpa en bil för 195k som tappar 50-60k bara över sommaren pga den nya coupén anländer..

Tacksam för köphjälp, tog mitt förnuft till fånga och frågar här innan bildjävulen tar över mig helt!

Mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle vilja säga att bilen inte är värd mer än någonstans mellan 150 och 160 000.
Tipset är att skippa den bilen, ingen klima = i princip osäljbart.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Tack för snabbt svar, av er erfarna killar !

ja jag reagerade på att det inte var klima i den också.. trodde det var standard!?

Kanske ska jag lita på dig i detta fall wendtan!

Men för 150-160k så kanske det är värt att fundera på ändå.. men har killen satt ett pris runt 200 så är det nog inte ens lönt att försöka prata.

Får isf bli sälj av min sen köp av 330!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
men sitter det inte en AC i bilen? Den har ju inte digital klimator, men visst har den kyla i alla fall?

mvh Johan
Johan: Svårt o se om de finns en "snöflinge" knapp eller AC knapp. Jag har sett några e46or utan digital klima och de har alla saknat ac med. De påstogs ett tag att ac är standard på e46 vilket alltså inte stämmer.

Aleks: Runt 150 kkr kan vara vettigt, ja tror dock bilen blir svårsåld utan klima.

Länk
AC måste den väl ändå ha. Det verkar ju inte klokt att skaffa en 330 utan AC och använda som sommarbil!

Mvh Johan
Jag har provsuttit denna 330 på Asplunds bil i Borås, som på den tiden var aukt. Bmw-handlare. Bilen hade direktimporterats av dem själva från Tyskland och stod i deras hall ute för försäljning. Bilen har AC men ingen ACC. Finns ombyggnadskit från AC till ACC att köpa på Schiedmann för rimliga pengar så man behöver inte avfärda bilen direkt för att klimatanläggning saknas.

**330-cabben såld 13 Maj 2006***
Eftermonteringskostnaden med alla spjällmotorer osv skojas inte bort. Inte ens av Schmeidmann. Det är minst sagt ett hästjobb som involverar att plocka ner hela instrumentbrädan osv.

Länk
735
Eller bjuder du 140´och överlever med manuell klima ;-)

Tycker nog att 150´är ett okej pris om milen stämmer!
Instämmer dock med föregående att bilen inte blir lättsåld utan klima, men allt handlar ju om pengar. Kan du köpa bilen för ett bra pris, kan du ju sedan sälja den för ett lägre pris utan att ha förlorat mer pengar. Enkel matematik ;-)

Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Ja jo, men killen begär alltså närmre 200kkr för bilen.. eftersom han gör det så kan jag nog avfärda det ganska snabbt, han lär ju inte sänka sig 50k, och jag vill dessutom ha en med acc.. vilket känns ganska naturligt.. men, kan man fråga sig.. vem köper en 330ci utan acc? om man anser sig ha råd med en 330 så kan det ju inte bli mkt dyrare med acc ?

Varför eftermontera, som wendtan säger så är det en j*la procedur och blir dyrt i slutändan.. när jag antagligen kan hitta en riktigt fin fullutrustad svensksåld 330 för mkt mindre pengar än han begär..

Tack för responsen, det var längesen jag var aktiv här på forumet sist..
vilket är jäkligt korkat, då det lätt är sveriges(världens?) bästa forum!

Kolla www.schwacke.de för att se om det fanns ac som std på tysksålda 330.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.