AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.272

Dragkrok E36 Cab?

Hej!

Är det någon som vet om man kan sätta på dragkrok på en E36 cab?

MVH Thomas
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bör inte vara nån skillnad mot coupen men för säkerhets skull kanske nån som är hundra kan svara.
Har du sökt på ämnet? Länk ?
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Lyfter denna fråga till ytan för att få ett bra svar .. funderar på att skaffa en 328 E36 års modell 1997- cabriolett...
Och funderar då om det finns några regler eller andra hinder för att montera dragkrok på denna modell ( förutom alla etiska regler förståss)

Hoppas på ett snabt och seriöst svar !!!

MVH Peter

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Rullar en silverfärgad 328 cab E36 här i stan med drag så nog bör det fungera.
Vet dock inte om den är infällbar då jag bara sett den ett par gånger med kroken ute.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Är det någon som kan svara på varför det skiljer från bil till bil hur mycket den får dra.. det kan handla om hundra tals kilo mellan den E36 328 som får dra minst till den som får dra mest 1630 på en 328 cab. enligt vägverket. kan det stämma !???

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Släpvagnsvikten är väl baserad på bilens vikt men dock får väl totalvikten max uppgå till 3500 kg för hela ekipaget.
En cabbe väger mer än en cupé tex.

///Micke
Min cabrio Länk
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Visst fungerar det med dragkrok på en 328 Cab. Jag har det på min, och även om man kan diskutera det utseendemässiga, är det ganska praktiskt ibland. Man kan t ex med fördel använda en cykelhållare på kulan. Hade jag fått välja skulle jag valt en infällbar (eller löstagbar) kula men nu satt det en fast draganordning på denna när jag köpte den, så jag ser ingen anledning att göra ytterligare investeringar i något som ändå används sällan. Min bil får dra en släpvagn med högsta totalvikt av 1640 kg med B-körkort enligt reg.beviset. Hur mycket den får dra med E-kort har jag inte brytt mig om att ta reda på eftersom det ändå inte är relevant i mitt fall.
Så den silvriga jag sett är din då?

///Micke
Min cabrio Länk
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Javisst Micke, så är det!

"Gubben"
Kul, du kunde inte hålla dig borta från BMW utan tak. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Nej, det kunde jag inte, men det blev en noga genomtänkt kompromiss! Att åka Z3 som åretruntbil kändes inte som en bra idé när jag skulle "ställa om" från sommar- och vinterbil till enbart en bil. Så 328 Cab, där jag hade glädje av samma motor som i Z:an, men med hardtop för vinterbruk, fick det bli! Så vi ses säkert framöver.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.