|
|
|
|---|---|
|
Tänkte skrota mitt orginal slutsteg och montera dit en Panasonic istället och en annan stereo. Det är en lite äldre 2-kanals förstärkare på okänd effekt. Mina frågor är: 1. Kommer jag kunna använda funktionen FADE med detta slutsteg? 2. Förutom högtalaroutput så finns BATT, GROUND, ACC och CONN. Vad ska kopplas in på de två sistnämnda? 3. Kan jag koppla dit en passiv subbas parallellt med bakre högtalare, eller ska jag köra en aktiv kopplad från lågnivå sub-output på stereon? 4. Är det att föredra att bara köra bakre högtalare genom mitt slutsteg och köra främre direkt från stereon? Kan tilläggas att jag är newbie när det gäller bilaudio.. :-) Mvh, Hellboy Länk | |
|
1. Inte om du tänkt driva både fram+ bakhögtalarna med det men om du kopplar bakhögt på stereo och fram högt på steget så funkar FADE 2.På ACC så skall + som går över tändningen kopplas , CONN vet jag inte men det är inte säkert att den behöver anslutas alls. 3. Kör med en aktivbaslåda kopplad på sub out alternativt en passiv sublåda med ett eget steg. 4.Nej utan tvärtom , kör framsystemet på steget och bakhögt på radion samt att du sätter bäst högtalare fram(där du ju sitter och lyssnar) |
|
|
Tackar för din input. 1. Slutsteget har inte separat utgångar för rear eller front. Skrota skiten? 3. Najs. Blir det kass ljud om jag återanvänder befintligt orginalkablage och skarvar på lågnivåkontakter? 4. Dilemmat är att framhögt är små fjuttiga medans de där bak är lite grövre. Stereron klarar 4x50W, slutsteget är av okänd effekt, men tillverkat på 90-talet! Mvh, Hellboy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.