|
|
|
|---|---|
| Idag köpte jag 500ml sonax xtreme polish+wax3 för 200spänn som jag tänkte köra med imorrn. sen kolla jag upp ams vax-test och där visar det sig vara en skitprodukt! plats nr 21 av 30 testade vaxpolish medan biltemas som endast kostar 40kr för en halv liter(!) fick en 14e plats.. så jag undrar om någon provat detta eller ska jag bli den första kanske? | |
| här är länken till automotorsports test: Länk | |
|
Jag brukar använda Biltemas "Metallic wax" samt "Color Cleaner Metallic" på min "bruksbil"...Funkar alldeles utmärkt, dock inte i klass med Sonax Proffesional |
|
|
Testet är tre år gammalt. Under denna tid kan Biltema ha hunnit byta vaxleverantör 20 gånger, och Sonax kan ha ändrat formulan i sin produkt. Har inte erfarenhet av någondera av produkterna, men en liten reflexion - mycket hinner hända på tre år i bilvårdsbranschen :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| jag har testat biltemas wax och cleaner och de gjorde jobbet. Dock tycker jag Sonax professional är mycket mer lättjobbat, verkar dessutom hålla längre. | |
|
Sådär då.. biltema vaxpolish med biltemas dubbeltrissiga polermaskin och så toppa jag med sonax liquid wax som låg hemma. vart riktigt bra, över förväntan. bild på motorhuven Länk ..fast gör inte lacken riktigt rättvisa pga mulet väder. |
|
| Ser ut som BMW-emblemet behöver bytas ut! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.