|
|
|
|---|---|
|
har bytt koppling på 328:an till en förstärkt tryckplatta och org lammel. när jag sedan satte ihop allt så funkade inte kopplingen det minsta eller rättare sagt den kopplar hela tiden man kan lägga i växlar med släppt kopplingen händer ingenting?? jag har luftat den och den känns och låter helt ok. nån anning om vad det kan va? | |
E30 Beemah |
kan vara att flensarna på tryckplatten hamnat snett,,,hur är den förstärkt? E30 Beemah |
|
kopierat från motornord : Sport tryckplatta 228mm. Max.vrid 380Nm med organisk lamell + 30% med sinterlamell. artikelnr 3082999731 mer vet jag inte |
|
|
Du kanske har råkat vända lammellen åt fel håll ?? Tyrckplattan kanske kräver tunnare urtampningslager ?? info miss från Motor Nord ?? |
|
E30 Beemah |
hmm ja kolla att lamellen hamna åt rätt håll E30 Beemah |
|
jag ska prova med att ta bort hydralcylindern idag vid växellådan och tar inte kopplingen då så måste det ju va nått fel i kopplingen. kanske felvända lammeler. blir så jävla trött |
|
|
så nu har jag tagit bort växellådan igen men vad är det för höjd på org tryckplatta till 328 e36? och hur tjockt är org urtrampningslagret? så jag kan jämföra lite har inte kvar dom gamla grejerna. och lammelerna verkar sitta rätt det är väl med den största förhöjningen in mot motorn? |
|
| ja nu så funkar kopplingen det var helt enkelt fel grejer jag hade en koppling till enkelmassasvänghjul och jag har dubbelmassa. himla gött att det funkar nu iaf | |
alex_328 |
är det omständigt att byta koppling ..tid ? .. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.