AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
681

Kalle-Anka liknande bakvinge !!

Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Jag har sett på många äldre 320´s att det sitter en liten svart vinge som då liknar en liten ankstjärt.
Någon som vet vad jag menar ?
Jag är ute efter något liknande till min 520-84.
Går det att använda en sådan vinge från 320, eller är de helt för olika i bakluckan ?
Någon som vet om det finns sådana vingar till 520?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kalle Anka kan inte flyga har inga vingar :D
men rubriken va bra.
Kan ju vara en tillbehörsvinge som BMW säljer eller har sålt efter som du sett många.

MVH
Hasso
Hmm, jag tror du menar orginal vingen som satt på 323'or, om du sett 320 med vingen har det antagligen gått att få den som tillval.

Tyvärr har jag ingen aning om det går att applicera den på din 520 utan större ingrepp.

Men är inte 5-serien bredare än 3-serien??
Tänker på att det kanske kommer att se lite knas ut, om vingen inte går ända ut till kanterna på bakluckan.

Fredrik M - Snart Z3 2.8
Gemini__
Vet inte riktigt hur vingen du beskriver ser ut, men M535:orna har en liten "flärp" därbak. Kanske skulle vara nått? Passar rakt av på din kärra.

//Thomas
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag tänker på universalvingen i svart gummi som hade sin glansperiod under 80-talet. Om det mot förmodan är en sådan du vill ha så kan jag fixa en.

Kjell Thoäng

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Gemini_, Var får jag tag på en sådan "flärp" ?
//Björn
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Du menar inte typ alpinas e28 b9 vinge?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
det är 325 orginal vingen !! han menar typ !!! satt en på min 318 i

Mvh/ Daniel
Det fanns väl två olika bakvingar till E30. Dels en mindre i enbart plast(eller gummi?) och dels en större från M-Technic som var lackerad i bilens färg med en bred gummikant runt omkring. Den senare - som är avsevärt snyggare - ingick i M-paketet från ca 1988. Samma stil har den som M535 hade originalmonterad (som Gemini syftar på). Mitt råd är att satsa på en sådan, alltså M535-modellens. Alltid snyggast med originalstuket, lite kebabvarning annars :).
Lycka till!
Gemini__
---->Dahoof

Testa med att annonsera här på BMWpowers utsökta annonsforum, finns alltid ngn(förhoppningsvis) som har en baklucka med tillhörande vinge till övers. Annars får du väl söka på skrotar o dyl.

Mvh:
Thomas
exup92
Jag hade en "ankstjärt" i gummi på min 325i -88 innan jag bytte till stora dubbelvingen.
Om nån vill ha den så skickar jag den nästan gratis om du betalar frakten. Den e delfingrå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.