|
|
|
|---|---|
Danne L |
Tjena Jag tänkte höra med er om en navi jag sett lite då och då på internet som är anpassad till e39 gissar jag? den sitter framför växelspaken i det där lilla facket där zigg tändaren sitter och är vinklad lite snett uppåt? Nån som vet namn/modell på den navin, är sugen på att klämma in den i min 528 Jag tyckte den såg bra ut just för att det såg nästan fabriksanpassat ut fast det är eftermonterat Ni får gärna komma med tips på andra navis som får det där fabriksmoterade intrycket |
|
Är inte helt säker men jag tror att denna navi för eftermontering är BMW original. Fanns tidigare att hitta på Länk men när jag kollade för några månaders sedan då denna fråga var uppe förra gången så hittade jag den inte. ___ //Ulf |
|
Danne L |
är inte helt säker om den var orginal är nästan säker att det var någon eftermarknads modell av schnitzer, alpina eller nått sånt den vara bara just så att den gick att rikta snett uppåt i det lilla utrymmet runt cigg tändaren har för mig att jag sett en tråd om den här förut där trådskaparen undrade hur f-n ma kunde sätta en navi där men jag hittar tyvärr inte tråden nu |
|
Är det inte en däcktryckssensor du tänker på? Såna (eftermarknads) har jag sett monterade i askkoppar i E38/E39 förut... Wilhelm Svenselius |
|
|
Tror inte han menade att den var monterat i själva ciggtändaruttaget utan att skärmen är monterat halvliggande där man på E39 normalt har en avläggningsyta samt uppfällbart ciggtändaruttag. Det är i alla fall den jag tänker på. ___ //Ulf |
|
Danne L |
Programmer, exakt det är en sådan jag menar |
| mmm, schnitzer tror jag har haft det. Men det är ju tio år sen, pytte skärm o svartvit om jag inte minns fel. Nån motoriserad 7" in-dash eller double-din maskin torde vara läckrare idag. | |
Danne L |
någon speciell modell är igentligen inte så viktigt men just den jag såg verkade jävligt fin pga att den såg ut att flyta in i inredningen väldigt bra jag vill slippa sätta fast en skärm med nån liten hållare som ser helt malplacerad ut i bilen |
|
Jag har en sådan Navi i min bil. Det är en VDO Dayton 5400 som jag är i stort sett hundra på att den är eftermonterad. Placering är ju schysst och den smälter in bra men har märkt att den blir otydlig i dagsljus när solen ligger på. Finns möjligtvis någon inställning som hjälper. Någon annan som har en likadan, vill byta språk men vet inte hur man gör? |
|
|
Argus: Jag har haft en som din i min Trailblazer och den kan man ställa in om det är starkt ljus ute, det finns även en ljusmodeul som känner av hur mycket ljust det är mot skärmen men den kanske du har stängt av eller avaktiverat i någon inställning. Språk går att byta både röst och text. Jag har sålt min blazer med navin så jag kommer inte exat ihåg hur man gjorde men är 100% på att det går. Jag har en multiadapter där man kan koppla in DVD, videokamera, backkamera mm till den även extra skärmar går att koppla och jag har även en TV modul. Är du intresserad så hör av dig om du vill köpa de. 1000 kr vill jag ha för både intreface och TV mottagare(analog). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.